Pri BMW 2 Gran Tourer a Active Tourer rozoznáte motor podľa výfuku

O MPV od BMW sa hovorilo jeden čas naozaj škaredo. Vraj predokolky, vraj trojvalce, vraj neBMW kasne, vraj škaredé. No, MPV, trojvalec a predokolka boli pravdivé. A vzhľad je čisto problémom konkrétneho jedinca. Ale facelift asi pomohol.

BMW predviedlo facelift vozidla, ktorého sa od roku 2014 do roku 2017 predalo až 380-tisíc kusov. No a po modernizácii je o niečo krajší aj Active aj Gran Tourer. Zmenil sa im najmä predný nárazník. Má, ak nie je s M-balíkom, naozaj široký otvor. Trochu sa zmenili ľadvinky a aj predné svetlá. Tie majú šesťuholníkové tvary denných LEDiek. Aj zadné LEDky zmenili usporiadanie.

Ako každý facelift, aj tento prináša dve nové farby a aj nové tvary zliatinových diskov. Šokom je zadná časť. Ak má dvojka AT, alebo GT, štvorvalec, má automaticky dve koncovky výfuku. Jedna je na každej strane. Ale ak má pod kapotou trojvalec, tak je koncovka len jedna.

Kým motory zostali takmer bez zmien, prevodovky nie. Ku osemstupňovému automatu a šesťstupňovému manuálu pribudne sedemstupňová dvojspojka. Tá bude štandardne pre 220i. Verzie 220d a 225i budú mať zase štandardne osmičku od ZF.

Vnútro je takmer totožné. Inakšia je radiaca páka automatu a nové sú aj displeje s uhlopriečkami 6,5 a 8,8-palca. Sú dotykové, ale ovládať ich môžete aj pomocou tradičného kolieska.