Škoda Fabia nemá rozdelené svetlomety a aj tá vizáž je celkom v poriadku. Širšia maska, LEDkové svetlá, všetko je v poriadku. Aj zozadu je všetko fajn. Hlavne, tam veľa zmien nie je. Dokonca hatchback môže mať osemnástky disky. So much wow! Jasné, ak nie ste vymetač parkoviskových zrazov, tak si ich nedávajte, lebo máme dojem, že môžu zhoršiť komfort jazdy na úroveň vysokozdvižného vozíka s plnými pneumatikami. To ale stále nie je problém, skôr je zaujímavá ponuka motorov. Sú v nej iba litrové trojvalce. Prečo? Máme niekoľko teórií.
1. Nerentabilita
Jasné, toto je dôvod, ktorý napadne každému, kto zbadá túto správu. Bez ohľadu na to, že samotné motory neboli s tromi valcami a 1,4-litrami objemu úplne ideálne na kultivovaný prejav, mohlo ich aj tak ísť málo. Lenže to nebude práve ono, lebo firemní zákazníci častejšie siahajú po naftových motoroch a práve Fabia Combi figuruje vo vozových parkoch dosť často.
2. Optimalizácia
Mať jeden motor je efektívnejšie. Netreba rôzne úchyty v karosérii, netreba mať v ponuke “naftové” pružiny, netreba dávať väčsie brzdy, všetko vyzerá efektívnejšie. Lenže všetky komponenty už sú dostupné, veď ich má Seat a Volkswagen. Takže znova dôvod, ktorý nie je úplne jasný, lebo automobilka ušetrí len na dopravných nákladoch.
3. Zánik automobilky
Toto je najšialenejšia teória, ktorá určite nebude reálna, ale keď môže byť na nete článok o tom, že potopenie Titanicu bol poistný podvod, tak prečo nerozobrať aj takúto absurditu? Všetci majú v sviežej pamäti ako prišiel facelift Octavie. Niektorí zlomili palicu nad automobilkou už vtedy a teraz Fabia iba s trojvalcami a všetko pod liter? Vyzerá to, že niekto vo Volkswagene žiarli, Škoda nemôže byť lepšia ako VW, predsa! Vraj preto je Superb trochu horší ako by mohol byť. Aby bol horší ako Passeratti.
4. Marketingová stratégia
Veľa ľudí si myslí, že marketing je len reklama. Ale nie je to tak. Za slovom sa toho skrýva omnoho viac. Napríklad produktový mix. A tu prichádza ten dôvod, ktorý by mohol byť pravdepodobný. Dôvod prečo Škoda dala zbohom nafte vo Fabii. Niektoré firmy majú stále od áut požiadavku na spaľovanie nafty, takže nepochodia u Fabie, možno sa rozhodnú pre niečo väčšie a drahšie s väčšou pridanou hodnotou. Keďže Octavia nemusí naozaj sedieť každému, tak možno siahnu po Karoqu, ten naftiaky má. Alebo donútia zamestnancov ľúbiť štvoročko. Argument, že od firemnej Fabie Combi sa dá prejsť aj ku inej značke? Áno? A kto ponúka ešte malé kombi? Jedine Renault s Cliom, ale to čaká na nástupcu a práve kombi vo svete crossoverov nemusí mať miesto.
Z týchto teórii môže na každej niečo byť. Teda okrem tretej, ale najreálnejšie nám príde posledná kombinovaná s druhou, prípadne prvou.