Malé SUV od Porsche, teda Macan, sa predstavilo v ostrej verzii Turbo. Predvojom bola verzia S a samozrejme úplný základ, predsa len je ale Turbo tou najlákavejšou variantou tohto modelu.
V zelenej na fotkách vyzerá super, ešte zaujímavejšie je však to, čo sa pod týmto kabátom skrýva. Šesťvalec s objemom 2.9 litra má až dve turbá a jeho pôvod je v Panamere a Cayenne. Celkový výkon je 435 koní a 406 Nm, čo je na veľmi kompaktné SUV poriadne masívna porcia sily. Nuž, zrýchlenie na stovku za 4,3 sekundy je adekvátna výpovedná hodnota. Macan je samozrejme švorkolka a výkon je prenášaný cez dvojspojkovú prevodovku so siedmymi stupňami, manuál tu miesto nenájde. Za príplatok je možné kúpiť vzduchový podovzok s možnosťou nastavovania. Zaujímavosťou sú ale brzdy pokryté vrstvou látky vytvorenej zo zmesi wolfrámu a karbidu, ktoré údajne odstraňujú prašnosť až o 90%. A samozrejme, samotné brzdy môžu byť karbónovo-keramické.
A ako odlíšite verziu Turbo od slabších súrodencov? Najmä podľa prednej masky a decentného zadného krídla či 20″ kolies. Nič ale nepôsobí násilne, skôr decentne a dynamicky. Svoje viac než štyri stovky koní s ktorými v bežných podmienkach vyškolí prevažnú väčšinu iných áut ktoré mu prídu do cesty maskuje dobre.
Po prepočte na eurá začína cenovka Macanu Turbo na hodnote približne 76 000. Nie je to málo ale zasa za auto s toľkým výkonom, tradične prémiovou výbavou a imageom to znie priaznivo. Debut sa uskutoční onedlho na autosalóne vo Frankfurte, predaj sa začne už koncom roka.