Porsche Cayman je uzavretou verziou Boxstera. To veľa naznačuje. Zdieľanie techniky, zdieľanie motorov. Ale Cayman má jednu výraznú plusovú vlastnosť. Je to kupé. Jasné, ak predvádzate na móle všelijaké handry, je vám to jedno. Ale ak si myslíte, že ľudia práve na vás hľadieť nemusia, je práve Cayman tá správna voľba. O lepšej tuhosti nehovoriac.
Je presne tým, čím má byť. Predná časť odkazujúca na roadster Boxster prechádza cez predné sklo do novej strechy, pomaly sa zvažujúcej až ku zadnému nárazníku. Teda nie celkom, až ku zadnému spojleru, umiestnenému tesne nad nárazníkom.
Motor v strede bude znova z Boxstera. Takže Cayman bude mať 2,7 litrový šesťvalec s protibežnými piestami, výkonom 195 kW (265 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Cayman S taktiež s plochým šesťvalcom bude maž objem zväčšený na 3,4 litra, výkon 232 kW (315 k) a krútiaci moment 360 Nm.
Ktoré? Cayman, čo Boxster?
UPDATE 29.11.2013 22:30:
Bosxter bude mať v základnej verzii až 202 kW (275 k) z plochého šesťvalca s objemom 2,7 litra. Cayman S ponúkne až 232 kW (325 k) z 3,4 litrov objemu. Obyčajný Cayman zvládne stovku so Sport Chrono balíkom za 5,1 sekundy a Cayman S rovnakú métu, tiež s Sport Chrono a PDK, ponúkne za 4,4 sekundy.
Oproti predchodcovi je nová generácia širšia a má dlhší rázvor, čo zlepšuje stabilitu.