Porsche Boxster – Keď už je nová 911…

Boxster má podobný životný cyklus ako väčšie kupé 911. Vidno to, pretože hneď v závese za predstavením legendárneho auta s motorom za zadnou nápravou nasledoval malý roadster.

Aký bude? Bude pekný. Vyzerá to na najkrajší Boxster vôbec. Táto tretia generácia, označovaná ako 981 sa vôbec nemá za čo hanbiť. Je dlhšia, širšia a aj napriek tomu ľahšia. Tomu sa hovorí progres. Colin Chapman by súhlasne kýval hlavou.

Auto je celé nové a využíva aj nové motory. V Boxsteri, bez akýchkoľvek dodatkov, figuruje 2,7 litrový šesťvalec s protibežnými piestami, ľudovo boxer. Z neho sa nemeckým konštruktérom podarilo vymačkať 195 kW (265 k). To je nárast o 7 kW (10 k). Nezdá sa to nejako enormné, ale nesmieme zabudnúť na nižšiu hmotnosť.

Boxster S ponúkne dokonca 3,4 litrový motor s rovnakou architektúrou, čiže znova boxer. V strede umiestnený agregát poháňajúci zadné kolesá posiela 232 kW (315 k). Predchádzajúce S malo o 4 kW (5 k) menej.

Tie rozdiely nevyzerajú extrémne, ale prichádzajú so spotrebou nižšou o 15 percent. Napríklad taký Boxster s dvojspojkovou prevodovkou PDK, Porsche Doppelkupplungsgetriebe, skonzumuje v kombinovanom cykle iba 7,7 litra benzínu na sto kilometrov. Silnejšie S pridá tri deci a vypýta si rovných osem.

Pri zadupnutí plynového pedálu do podlahy vyrazí základ na stovku za 5,7 sekundy a eSko dokonca iba za 5 sekúnd. Slušné výsedky.

Predaj začne dva mesiace po Valentínovi, 14. Apríla 2012. Základná cena Boxsteru bude v Nemecku 48 291 eur, a za Boxster S si Porsche vypýta 59 120 eur s nemeckou DPH.

Dizajn sa naozaj podaril…