Áno, už je to 60 rokov, odkedy Porsche predstavil svoj model 911. Odvtedy sa stal synonymom športového auta s nie úplne tradične umiestnenou motorovou časťou. Má motor vzadu, za zadnou nápravou, a ako pripomienka šesťdesiatych rokov modelu prichádza verzia 911 S/T. Aj keď to niekoľkokrát zaznelo, že Porsche už nebude obmedzovať svoje modely na určité počty kusov, opak je pravdu. Táto verzia príde ako limitka, kvôli ktorej si budete musieť pohnúť s objednaním.
Automobilka totiž vyrobí iba 1963 kusov 911 S/T pre celý svet. Vidíte? V roku 1963 bolo predsa predstavenie prvé Porsche 911. Ale toto má skôr bližšie ako odkaz na verziu 911 S z roku 1969. Aj tá bola odľahčená a bola určená pre ešte viac šoférsku časť segmentu trhu. Realita je taká, že ak vozidlo teda chcete, tak sú určené kvóty pre nás a ak nie sú úplne beznádejne vypredané, tak vás tento špás vyjde viac ako 332 000 €, čo je taký základ v konfigurátore aktuálne. Doplatiť si ale môžete aj za špeciálne hodinky, chronograf, ktorý bude stáť približne 15 000 €. Bude brať inšpiráciu z tohto vozidla a budem mať tri malé ciferníky. Medzi pozíciami jedna a dva bude mať naviac ešte aj vyobrazenie toho ako sa rádia rýchlosti na 6-stupňovom manuále. Ako auto, tak hodinky nestratia cenu. Čiže si ich kúpte určite spolu!
Čím bude teda 911 S/T špeciálna? Možno aj tým, že berie základ za modelov 911 GT3 Touring a 911 GT3 RS, ale posúva ho ešte ďalej. Výzorovo sa veľmi približuje modelu GT3 Touring, ale má trochu iné klapky na zadnom krídle a v prevedení Heritage dostane špeciálnu modrú farbu a polepy na bokoch karosérie. Poskytnú miesto pre štartovné číslo od 0 do 99. Väčšina exteriérových panelov bude vyrobená z karbónom vystuženého plastu (CFRP), ktorý je ľahší ako klasická alternatíva vo forme ocele a hliníku. Budú z neho nielen kapota, blatníky a niektoré ďalšie diely, ale aj skelety sedadiel a tiež niektoré podvozkové časti schopné zlepšiť torznú tuhosť vozidla.
Interiér prinesie teda škrupinové sedadlá, ale na znížení hmotnosti sa podieľajú aj ľahšie sklá a tiež tenšia vrstva zvukovej izolácie. Veď chcete počuť motor, nie? Na prístrojom štíte a balíku Chrono bude naviac použitá zelená farba, ktorá sa objaví aj na hodinkách a je práve spojovacím prvkom s 911 S z roku 1969.
To najzaujímavejšie však prichádza vo forme motora. Je to stále štvorliter, ktorý je odvodený od agregátu v GT3 RS. Plochý šesťvalec má výkon 387 kW (525 k), ktoré dosahuje pri 8500 otáčkach. Pri 9000 otáčkach je zase maximum motora. Viac už točiť nebude. Krútiaci moment agregátu je 465 Nm a automobilka siahla ku odľahčenému zotrvačníku z jedného kusu a ku odľahčenej spojke. Rotujúca hmotnosť sa znížila o 10 kilogramov. Toto zabezpečí, že motor sa bude dať reálne vytočiť veľmi ľahko. Pôjde do otáčok ako srnka pred vaše auto v noci. Absolútne ako nič. Motor bude spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorej kulisa má svoju vizuálnu obdobu aj na spomenutých hodinkách.
Porsche 911 S/T bude určite fantastickým jazdeckým vozidlom, aj keď za šialenú sumu. Je však jasné, že všetkých 1963 kusov Porsche vypredá rýchlosťou väčšou ako ide samotný agregát do otáčok.