Konečne! Polo GTI sa vracia medzi tie dobré minihothatche. Už nebude len z diaľky pozerať ako doteraz, keď mal iba automatickú prevodovku, nech je akokoľvek rýchla. A nebude mať ani 1,4-litrový motor.
Takže facelift je omnoho zásadnejší ako len zmena vizáže. Tá je pri pohľade na zmeny pod kapotou ľahko prehliadnuteľná. Jasné, nové nárazníky, iná maska, červené prešívanie, bla, bla, bla, bla.
A teraz k tomu naozaj dôležitému. Pod prednou kapotou Pola GTI bude po novom 1,8 TSI. Áno, vidíte správne, pribudli štyri deci objemu. A šok druhý, bude mať 141 kW (192 k). To je síce iba o 9 kW (12 k) viac, ale krútiaci moment má až 320 Nm. Lenže potenciál motora sa dostáva ďalej a úprava riadiacej jednotky dokáže určite dvihnúť parametre tak na 162 kW (220 k) bez problémov. Ale už v základe Polo GTI ponúkne stovku za 6,7 sekundy a maximum 236 km/h tiež nie je málo. Akoby chcelo liezť do kapusty Golfu GTI. Ešte dôležitejší je fakt, že v základe bude manuálna šesťstupňová prevodovka. DSG zostane v ponuke, ale bude za príplatok. A len tak na zamyslenie, Fabia RS nebude.