Čo vlastne BMW X6 je? Je to SUV? Áno. Je to kupé? Vlastne tiež. Je to obrovské auto? Áno. Vlastne to je akási liftbacková verzia SUV. Ale kategória do ktorej spadá má označenie SAC, čiže Sport Activity Coupe. Ešteže sa nad kategorizáciou nemusíme zastavovať, vyriešil to výrobca.
Nová, už tretia generácia neopúšťa koncepciu a ani pôvod. Je to vlastne trochu menej praktická alternatíva ku X5 a X7. Tie majú veľa spoločného, pretože používajú rovnaké komponenty. A naviac vychádzajú z rovnakej fabriky v americkom Spartanburgu.
Nová generácia X6 nadväzuje tvarovo na to, čo predvádza X5, nie na to, s čím sa pýši X7. Veľké ľadvinky ostávajú, ale sú tak decentne veľké. Šok príde až v noci. BMW X6 môže mať podsvietenú masku, čo znamená, že niekoľko diód ľadviny naozaj rozžiari. Inak, ľadviny sú, samozrejme, aktívne a majú automatické otváranie a zatváranie podľa tepelných potrieb agregátov.
Bočný profil hovorí jasnou rečou a noazaj vysokí pasažieri vzadu budú možno cítiť dotyk temena a stropnice. Ale musia byť naozaj vysokí. Do 190 centimetrov problém zručene nebude.No a zozadu auto nadväzuje na tvary, ktoré využíva X4.
Nový model používa takmer rovnakú prístrojvku ako X5, čo znamená displeje a možnosť skla. Ovládanie je príjemné, veď BMW zachovalo koliesko, s ktorým je všetko intuitívnejšie a bezpečnejšie.
Ponuku agregátov predurčuje platforma. Budú podobné ako v X5. Môžeme čakať šesťvalec xDrive40i s 250 kW (340 k), ale aj osemvalec M50i, ktorý sme skúsili v M850i a má 390 kW (530 k). Naftové pole bude hájiť radový trojliter. Nevypadne ani verzia M50d so štyrmi turbami a 294 kW (400 k).