Keďže občas jazdím na rôznych autách, teda každý týždeň mením vozidlo, možno aj viackrát, a niekedy sa mi dostanú do rúk aj tie výkonnejšie, tak sa ma niektorí ľudia občas spýtajú, akú pneumatiku by som odporučil. Áno, v zásade je dobré povedať, že akákoľvek z renomovaných značiek je dobrá. Ale mne zatiaľ veľmi vyhovujú na športovejších autách pneumatiky značky Goodyear. Konkrétne Eagle F1 Assymetric.
Goodyear aktuálne predstavil najnovšiu generáciu svojho plášťa Eagle F1 Asymmetric už v šiestej generácii, takže číslo 6 sa bude nachádzať aj v označení. Táto pneumatika má byť vysokovýkonná nielen na suchu, ale aj na mokre. Podporuje technológiu Wet Breaking Pro, ktorá má skrátiť brzdnú dráhu vďaka lepšiemu kontaktu s vozovkou. Viac kontaktu má mať vďaka živicovým zložkám. Taktiež podporuje novú technológiu Dry contact Pro, ktorá kontaktnú plochu prispôsobuje štýlu jazdy a preťaženiu v zákrutách.
Zatiaľ všetko v poriadku, Goodyear dokonca spravil test, pri ktorom porovnal brzdnú dráhu zo 100 km/h pri 15°C vonku. Vyšlo v ňom, že táto nová letná pneumatika má až o 2,2 metra kratšiu brzdnú dráhu ako pneumatika zimná. A nie hocijaká, tá najnovšia, ktorú výrobca má.
Goodyear tiež necháva v ponuke aj bežnejšie pneumatiky, ale povedzme si to úprimne, nás aktuálne najviac zaujíma Goodyear Eagle F1, ktorý dostane aj verziu Supersport. Supersport R, prípadne RS, ako semislick, budú mať dokonca homologáciu aj na Porsche 911 do prvovýroby. Je asi jasné, že pneumatiky sa líšia aj podľa tých písmeniek, čiže ak si kúpite pneumatiku určenú pre Mercedes, môže mať trochu iné vlastnosti ako pneumatika určená pre Porsche.
Goodyear tiež uviedol, že pri teste Autobildu sa udiali zaujímavé brzdné scenáre. Veď najlepší v teste s prémiovým logom bol na mokrej vozovke až o 15 metrov skôr v stacionárnom stave ako ten, čo obúval najhoršie pneumatiky v absolútne budget kategórii. Aj na suchu bol rozdiel 7 metrov, čo už je dosť slušná porcia a môže vám zachrániť predok auta.
Dunlop
Do skupiny Goodyear patrí aj značka Dunlop. Tá zase prichádza s úplne novou stratégiu. Bude predávať pneumatiky zamerané na value trh, ktorý požaduje síce rozumnú cenu, ale aj dostatočný výkon. Takže to je v možnostiach pneumatiky SP Sport Maxx, ale aj ostatných.
Prezúvanie
No a ako je to s prezúvaním? Zlaté pravidlo hovorí, že do Veľkej noci je vhodné nechať zimné pneumatiky a prezuť až po nej. Tento rok je žiarivým príkladom, aj keď boli trošku vyššie teploty počas marca, potom padli na mínusové hodnoty v noci a cez deň sa nedostali cez 7°C, pričom vozovka bola väčšinou, kvôli vetru, ešte chladnejšia. Takže po Veľkej noci čakajte nátresk v pneuservisoch. Ja budem tiež prezúvať až vtedy.