Peugeot sa rozbieha do budúcnosti a nielen svojím Metaversom Allure, ktorý by mal poskytovať úplne nový zážitok z interakcie s automobilkou. Nový je aj koncept Inception, ktorý prináša novú elektrickú platformu STLA.
A nový model Peugeot Inception, ktorý sa predstavil ako koncept prináša aj radikálne ostré tvarovanie. Ostré hrany dopĺňa obrovská plocha skla až 7,25 m² len v prípade čelného skla a strešného. Sklo Narima má špeciálnu vrstvu oxidu železa, ktorý je odvodená od povrchu skla na helmách astronautov NASA. Má typický žltý odtieň a termoizolačné vlastnosti.
Auto s dĺžkou 5 metrov má výšku iba 1,34 metra a pôsobí majestátne so všetkými hranami. Tento štýl Peugeotu naozaj sedí. Výstrelok dizajnu je určite displej na boku, ktorý má tvar ochrannej lišty a zobrazuje napríklad informácie o nabíjaní.
Interiér je tiež zaujímavý a ponúka špeciálne tvarované sedadlá s chladenými povrchní, ale nemá hlavové opierky. Tie predpokladáme, že sa vysúvajú zo sedadiel samotných. Peugeot pristúpil aj k novej verzii systému i-Cockpit, ktorý využíva obdĺžnikové kormidlo s názvom HyperSquare. Ale obdĺžnik sa nevolá Square.
Práve obdĺžnikový volant dáva tušiť, že toto auto bude autonómne. Áno má až 4. stupeň autonómnej jazdy a počas nej sa volant pekne sklopí a zasunie do prístrojovej dosky, čím neruší pokojné vysedávanie počas samostatnej jazdy.
Dôležitá správa je, že nový druh platformy podporuje použitie až 100 kWh batérie. Tá by mala ponúknuť dojazd až 800 km a tiež by malo byť možné ju nabíjať bezkontaktne pomocou indukcie. Takto má Inception doplniť až 150 km dojazdu za 5 minút. Dôležité je aj, že motory, vpredu, aj vzadu, pre pohon všetkých kolies, majú výkon až 500 kW (680 k). Na stovke je koncept Peugeot Inception za menej ako 3 sekundy.
Peugeot týmto konceptom ukazuje kam chce smerovať v budúcnosti a už teraz je jasné, že má za cieľ kraľovať na poli elektrických vozidiel v Európe už v roku 2030. Do roku 2025 chce zase niektoré prvky z konceptu preniesť do reality.