Peugeot elektrifikuje 308 na 100 percent, prichádza s e-308

Francúzska automobilka Peugeot ukázala svoj nový model, ktorý stojí na báze úspešného 308. Je to nová elektrická verzia, ktorá bude mať označenie e-308 a bude mať nielen karosériu hatchback, ale ponúkne aj praktickejšiu verziu kombi s klasickým označením SW.

Pri pohľade na auto je jasné, že tu veľa zmien nebude. Najväčšou je použitie plnej prednej masky a konektoru nabíjania miesto hrdla nádrže. Novinkou pre toto auto ale budú aj 18-palcové zliatinové disky s výrazne aerodynamickejším tvarovaním, aby ešte o kúsok zlepšili parametre dojazdu na plné nabitie. Oproti štandardnému Peugeotu 308 sa zmení aj krytovanie spodnej časti. To bude extrémnejšie a bude mať za úlohu tiež znížiť odpor vzduchu.

Fakt, že má auto elektrickú pohonnú sústavu v interiéri poznať nebude. Všetky ovládacie prvky budú rovnaké, pričom rozdielom budú maximálne niektoré grafiky informačno-zábavného systému. O veľkosti kufra zatiaľ Peugeot nehovorí, ale je jasné, že batérie budú rozložené tak, aby do neho nezasahovali a nebol menší ako napríklad v prípade verzie plug-in hybrid.

Koncern Stellantis mal už doteraz v ponuke niekoľko elektrických vozidiel. Avšak teraz ponúkne úplne novú sústavu. V prvom rade batéria bude mať väčšiu kapacitu. Z celkových 50 kWh sa dostáva na 54 kWh a využiteľná kapacita stúpne zo 45 na 51 kWh. Aj toto znamená minimálne 30 až 40 km doplnkového dojazdu. Batéria má aj iné chemické zloženie, pričom pozostáva z 80% niklu, z 10% kobaltu a 10% horčíka. Celkové napätie je 400 V a celkový nabíjací výkon môže byť až 100 kW. Pri jeho použití sa z 20 na 80% dostane za menej ako 25 minút.

Elektromotor, ktorý auto poháňa má tiež vyšší výkon. Zo 100 kW (136 k) sa dostal na 115 kW (156 k). Stále poháňa predné kolesa, ale má byť omnoho efektívnejší. Krútiaci moment vrcholí pri 260 Nm hranici. O presných dynamických parametroch zatiaľ automobilka mlčí, ale prezradila, že má kombinovanú spotrebu na úrovni 12,7 kWh na sto kilometrov. To znamená, že na plné nabitie dokáže elektrický Peugeot e-308 prejsť naozaj slušných 400 km. Tento údaj automobilka získala z meracieho cyklu WLTP.

Peugeot hovorí o 308 SW vo svojej elektrickej verzii e-308 SW ako o prvom kombi na elektrickú energiu z ponuky európskeho výrobcu. Pri Porsche Taycan Cross Turismo je toto trochu otázne. Peugeot má minimálne pravdu v prípade mainstreamových automobiliek. Na našom trhu by sa mohol tento model objaviť už do konca roka a cenovo bude určite nad tým ako je teraz menší e-2008. Spočiatku sa bude predávať iba s vyššími stupňami výbavy Allure a GT. Aj keď teda vyzerá, že kombi nebude mať konkurentov, hatchback ich rozhodne má. Veď si stačí spomenúť na elektrický Renault Megane E-Tech Electric.