Opel Grandland X je príjemne vyzerajúce SUV, ktorému však v ponuke niečo chýbalo. Je nám jasné, že väčšina majiteľov tohto auta nebude riešiť prípadné ťažké terény, ale štvorkolka sa hodí. Aspoň do ponuky pre imidž modelu. Chvíľu po predstavení prichádza.
Pohon všetkých kolies Opel vyriešil pomocou plug-in hybridu. Bude aj najvýkonnejším Grandlandom X, ktorý v ponuke bude. Základom hybridného pohonného ústrojenstva bude 1,6-lirtový prepĺňaný motors výkonom 147 kW (200 k). Tomu pomáhajú dva elektromotory, pričom každý má 80 kW (109 k). Keď to zrátate, tak to vychádza 307 kW (418 k), ale takto to nefunguje. Celkový kombinovaný výkon je 221 kW (300 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm.
Elektromotory môžu za to, že sa roztočí aj zadná náprava. Práve plug-in hybrid bude prvým Grandlandom X so štvorkolkou. A k tomu dokáže ešte prejsť 50 kilometrov na nabitie. K tomu slúži 13,2 kWh batéria. Nabitie 7,4 kW wallboxom zvláda v priebehu 1 hodiny a 50 minút.
Ako hybrid má jazdiť s emisiami 49 gramov CO2 na kilometer a so spotrebou 2,2 litra benzínu na sto kilometrov. Ale ešte zaujímavejšia je hodnota zrýchlenia. Na stovke je za 6,5 sekundy. Maximum 220 kilometrov za hodinu až také relevantné nie je. Skôr je dôležitý fakt, že na elektrickú energiu môže ísť až rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu.
V Európe sa začne predaj tejto verzie začiatkom budúceho roka. A takýto istý systém pribudne aj koncernovým vozidlám. To znamená, že s faceliftom ho dostane aj Peugeot 3008, či Citroën C5 Aircross.