Volskwagen v Poľsku vybudoval druhú fabriku. Nová bude v meste Wrzesnia, teda skôr asi pri ňom, veď stojí na ploche 220 hektárov. V novej továrni bude 3000 zamestnancov vyrábať nový Crafter. Ten sa už nebude robiť v Španielsku, lebo spojenie s Mercedesom už nie je na programe dňa.
Nový Crafter vyzerá v základných tvaroch ako ten predtým. Lenže v tomto segmente nič s líniami nespravíte, môžete doladiť len detaily. A tie sú v prípade auta dotiahnuté do dobrých sfér. Veď môžete mať LED predné svetlá. Nie tie na denné svietenie, ale normálne full LED ako má T6tka. Adaptívny tempomat, systém upozornenia a spomalenia pri bočnom vetre, upozornenie na prichádzajúce autá pri cúvaní z parkovacieho miesta, ESP upravujúce aj stabilitu prívesu. Ide to dobrým smerom.
V ponuke budú tri dĺžky a tri výšky búdy vzadu. Pod kapotou bude výber zo štyroch verzii 2,0-litrového naftového TDI. Výkony takmer navlas kopírujú tie v T6tke. Začiatok je tak 75 kW (102 k), nasleduje 90 kW (122 k), 103 kW (140 k) a vrcholom bude biturbo s 130 kW (177 k). Okrem voľby verzie dvojlitra sa dá zvoliť aj manuálna, či automatická prevodovka. Pre Crafter bude novinkou možnosť pohonu prednej nápravy. Ak nie, tak motor poháňa zadok. A ak ani to nie, tak posiela výkon na všetky kolesá cez systém 4Motion.
A ešte aby sme nezabudli, koeficient odporu vzduchu je len 0,33. Ešte výraznejšou zmenou ako na karosérii je interiér. Ten sa nevymyká tomu, čo je v Caravelle/Transporteri/Multivane, ale na segment veľkých dodávok je fakt super.