Niekedy máte pocit, že auto je síce po facelifte, ale nič sa predsa neudialo. Tak zoberte lupu a zapojte schopnosti Sherlocka Holmesa a Hercula Poirota a ideme hľadať rozdiely. Volkswagen Golf Sportsvan totiž prešiel modernizáciou v polovici životného cyklu.
Väčšina vylepšení karosérie, teda vizuálnych inovácii je podobných tým na sedmičkovom Golfe. Skôr teda na sedemapolkovom Golfe, ale až tak sa v tom vŕtať nebudeme. Facelift sa naživo ukáže vo Frankfurte.
Dôležitá zmena je v cenníku. Miesto bi-xenónov môžete aj na vyšší Golf zavaliť plné LEDky. Vzadu sú dokonca LEDky úplne sériovo pre všetky výbavy. Takže aj socka vyzerá zozadu takmer ako fullka. Nové budú aj tvary zliatinových diskov a najmä nový odtieň farby Cranberry Red.
Vnútri prídu nové infotainmenty, teda ako v malom Golfe. Vrcholom bude ten s 9,2-palcovým dotykovým displejom s kapacitnými tlačidlami. Na margo tejto voloviny povedal Volkswagen, že tradičné tlačidlá sú prežité a sú relikviou z minulosti. Facepalm!
Predaj inovovaného Golfu Sportsvan sa začne na jeseň tohto roku. A potom si skúste obe verzie postaviť vedľa seba. Až taký zásadný rozdiel to nebude. Dostupný bude s tromi TSIčkami a jedným TDIčkom. A pribudne niekoľko zaujímavých systémov. Park Assist, Emergency Assist, Trailer Assist, Pedestrain Monitoring, Traffic Jam Assist, Wi-Fi hotspot, aplikácia Media Control pre mobily… Predbežne to vyzerá, že ich aj tak v teste neskúsime, tak načo sa im venovať?
Dôležitá myšlienka na záver. Golf Sportsvan si nechal aj po facelifte jednu zo základných charakteristík, je stále nudný a sterilný, ale kvitujeme mu, že v crossovermi infikovanej spoločnosti stále prežíva ako MPV.