Renault Zoe sme si už skúsili na prezentácii. A teraz už aj vieme viac detailov a dokonca aj ceny. Základná verzia Life so slabším motorom stojí 31 900 eur. Má už manuálnu klimatizáciu, ale reálne budete chcieť Intens s motorom R135 za 35 500 eur.
Nový Renault Zoe nie je úplne nový, je však inovovaný natoľko, že je možné ako o novom hovoriť. Spoločný ostal len základný tvar a niektoré detaily. Väčšina dôležitých prvkov bola prepracovaná. Aj keď je veľkosť celého batériového bloku rovnaká, jednotlivé články sú vyššie o 20 milimetrov. Nárast kapacity zo 40 kWh na 52 kWh je výrazný posun a auto dokáže prejsť podľa WLTP až 395 kilometrov na nabitie.
Renualt ponúka na batérie záruku 8 rokov, alebo 160-tisíc kilometrov. To znamená, že ak kapacita batérie klesne pod 67 percent, tak je možné ju v záruke vymeniť. Malý Renault ponúkne jednu z najrýchlejších palubných nabíjačiek na trhu, dokáže využiť až 22 kW striedavého prúdu. Ale za 1000 eur naviac je 50 kW jednosmerným prúdom, čo by znamenalo možnosť nabiť za hodinu a niečo na plnú kapacitu.
Renault nové Zoe skutočne prepracoval hĺbkovo a spravil z neho jedno z top mestských elektrických vozidiel. O jazde samotnej a inováciách sme písali v spomenutých jazdných dojmoch. Tie sa dajú krátko zhrnúť ako prekvapivé, najmä po teste predchádzajúcej verzie R90 so 40 kWh batériou.
Jazdné dojmy si môžete prečítať tu. Alebo kliknite na obrázok.