Na Renault Talisman sa naozaj tešíme. Je to auto, ktoré je veľkostne porovnateľné s ktorýmkoľvek zástupcom strednej triedy. Dizajnovo ho viacerí porovnávali s Passatom, ale naživo vyzerá samostatne a žiadne odkazy nie je vidno. Čo je zvláštne, tak celkom pekne vyzerá aj na menších diskoch ako devätnástkach.
Na trhu sa objaví so štyrmi stupňami výbavy a piatimi motormi.
Výbavy
V základnej výbave Life bude dvojzónová automatická klimatizácia, rádio DAB s 4,2-palcovým displejom, LED denné svetlá, kožený volant a tempomat.
Zen naviac pridá R-Link 2 so sedempalcovým displejom, zvukový systém Arkamys, ovládanie Multi-sense, masážné prvky sedadla vodiča, zadné parkovacie senzory, hmlovky, či 17-palcové zliatinové disky.
Bežným vrcholom bude Intens dopĺňajúci Full LED predné svetlá, VISIO systém (prepínanie diaľkových svetiel, sledovanie pruhov), stmievajúce spätné zrkadlo a čalúnenie kombinujúce látku a ekokožu.
Najexkluzívnejšie bude pôsobiť, ako Laurin & Klement pri Škode, výbava Initiale Paris. Bude mať R-Link s vertikálnym 8,7-palcovým displejom, Bose Sound System, podvozok 4Control, nastavenie tlmičov, adaptívny tempomat, HUD, parkovacie senzory aj vpredu, elektricky nastaviteľné sedadlá, čalúnenie kožou Nappa a 19-palcové disky.
Hneď pri uvedení modelu bude v ponuke výbava Premiere Edition. Stavia na Zen, ale pridáva LED Pure Vision predné svetlá, Pack City (predný a zadný parkovací senzor, parkovacia kamera, sledovanie mŕtveho uhla), Winter Pack (vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant, ostrekovače svetiel), ale aj 18-palcové zliatinové disky. Výbava bude kombinovateľná s motorom TCe 150 EDC a dCi 130.
Motory
Benzínové spektrum motorov začne pri TCe 150 EDC. Agregát s objemom 1,6 litra ponúkne 110 kW (150 k) a 220 Nm. S prevádzkovou hmotnosťou 1505 kilogramov zvládne stovku (7 st. dvojspojková prevodovka) za 9,6 sekundy. Nad ním bude TCe 200 EDC, tiež s dvojspojkovým automatom. Výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 260 Nm znamenajú stovku za 7,6 sekundy. Obe verzie majú kombinovanú spotrebu stanovenú na 5,6 litra.
Naftové motory prinesú aj manuálne prevodovky. Agregát 1,5 dCi dCi 110 bude mať 81 kW (110 k) a 260 Nm. Stovku dá za 11,9 sekundy a na sto kilometrov potrebuje kombinovane 3,6 litra nafty. Silnejší dCi 130 už je jedna-šestka s 96 kW (130 k) a 320 Nm (0-100 km/h: 10,4 s, kombispotreba: 3,9 l/100 km). Vrchol naftovej ponuky, dCi 160, bude mať 118 kW (160 k) a 380 Nm (0-100 km/h: 9,4 s, kombispotreba: 4,4 l/100 km).
Základná cena bude 23 490 eur za Life s dCi 110. Objem batožinového priestoru sa dostane na 608 litrov.
Cenník Renault Talisman
Motor | Life | Zen | Intens | Initiale Paris |
---|---|---|---|---|
TCe 150 EDC | - | 26 990 € | 28 690 € | - |
TCe 200 EDC | - | - | - | 36 490 € |
dCi 110 | 23 490 € | - | - | - |
dCi 130 | - | 26 990 € | 28 690 € | - |
dCi 160 EDC | - | 29 890 € | 31 590 € | 37 390 € |
Z toho vyplýva, že ideálne vyzerá Intens s dCi 130. Aj z hľadiska spotreby.
Cenník Renault Talisman Premiere Edition
TCe 150 EDC | 24 990 € |
dCi 130 | 24 990 € |
Napríklad porovnateľný Passat s motorom 1,4 TSI a automatom stojí 28 180 eur, kým Superb s rovnakým ústrojenstvom 27 690 eur. Len Talisman má oproti nim naviac sériovo Full LED svetlá, či vyhrievaný volant a niekoľko ďalších prvkov výbavy.