Po nastúpení Range Roveru Evoque sa veľa zmenilo. Veď niektoré štylistické prvky sa dostali aj na najväčší Range Rover, ktorý nepotrebuje žiadne ďalšie názvy naviac. Asi ako jeden z mála áut súčasnosti, možno jediný. Ale Sport akosi neprichádzal. Čakanie skončilo a plachta z neho zišla na autosalóne v New Yorku.
Aký vlastne je? Je presne na polovici cesty medzi malým Evoque a veľkým bez prídavného označenia. Jediná škoda, že vzadu nie sú väčšie svetlá, tieto vyzerajú trochu primalé. To je však len vec vkusu a nie je to nič, na čo by sa nedalo zvyknúť. Alebo je ešte možnosť, že naživo budú vyzerať úplne inak. Nevieme, ako je to možné, ale nový Range Rover Sport vyzerá dôstojnejšie a aristokratickejšie ako pôvodný.
V porovnaní s predchodcom narástol o 62 milimetrov na dĺžku, ale stále je o 149 kratší ako veľký Range Rover. Narástol aj rázvor, konkrétne o 178 milimetrov. To pomáha priestoru v interiéri, veď pribudli dve sedadlá. Áno, čítate správne nový Range Rover Sport má usporiadanie 5+2, pričom zadné dve sedadlá sa dajú sklopiť do podlahy. Zväčšenie neprinieslo našťastie zvyšovanie hmotnosti. Nový Sport dokonca zhodil, až 420 kilogramov pri modeloch V6. Klobúk dole, Colin Chapman by mal radosť.
Spočiatku sa pod kapotu dostanú dve alternatívy. Slabšia, spaľujúca naftu bude osvedčený agregát označený ako SDV6. Trojliter s 215 kW (288 k) bude slušným základom. Druhou počiatočnou motorizáciou bude päťliter V8 s prepĺňaním mechanickým kompresorom s výkonom 375 kW (503 k). Budúci rok pribudne aj TDV6 (189 kW/254 k) a SDV8 (249 kW/334 k). Úplným šokom určite bude nasadenie štvorvalcového dvojlitra s rovnakým výkonom ako mal predtým naftový V8. Pohon všetkých kolies a osemstupňová prevodovka ZF bude pre každú verziu.
A cena tohto fešáka? SDV6 začne na 59 995 britských librách a najvýkonnejší 5,0 V8 Supercharged Autobiography vytiahne z účtu 81 550 libier.