Nissan Qashqai prvej generácie mal celkom úspech. Patril medzi menšie SUV a mal správne nastavenú cenu. Vlastne sa mu nedalo nič výrazné vytknúť. Teda až na jeden detail, ktorý prešiel aj na novú generáciu. Jedinečnosť auta má na svedomí aj názov. Ten je nezameniteľný a každý jeden obyvateľ planéty Zem ho vyslovuje inak.
Za názvom sa v novej generácii skrýva poctivé auto. Pri pohľade spredu jasne zapadne k väčším bratom X-Trail a Murano. Pekným prvkom sú dva prelisy na kapote. Pokračujúc bokom sa nedá prehliadnuť línia okien zalomená na zadných dverách. No a zozadu na prvý pohľad najmä svetlá pripomínajú Ford Kuga poslednej generácie. Dokonca aj to potiahnutie na bok má podobné črty. Novému Qashqaiu pribudol aj strešný spojler a naftové verzie s manuálom budú mať systém s názvom Active Grille Shutter. Ten od rýchlosti 30 km/h zavrie predné prívody vzduchu, čím zlepší aerodynamiku auta a zniži spotrebu.
Línie v interiéri nie sú príliš prelomové, ani šokujúce. Sú len normálne poctivé a pekné. Počuli sme názory, že niektoré prvky sa ponášajú na Fiaty zo začiatku milénia, ale nám sa to nezdá. Dobre, možno volant pripomína vzdialene Stilo, ale to je tak všetko. V aute sú vraj lepšie materiály, modernejšie tvary a kombinácie lesklých s matnými plochami. Nový je aj informačno-zábavný systém NissanConnect so sedempalcovým displejom a pripojením na internet. Na opačnom konci interiéru pribudlo pár litrov v kufri.
Nová generácia stojí na platforme z aliancie Renault-Nissan s názvom CMF, alebo Common Module Family. Tá ušetrila až 40 kilogramov hmotnosti auta. Pod kapotou sa prevrat konať nebude. Najslabší bude naftový motor 1,5 dCi s 81 kW (110 k). Nad ním bude benzínový 1,2 DIG-T s 85 kW (115 k), potom zase naftový 1,6 dCi s 96 kW (130 k) a na vrchu bude znova benzín 1,6 DIG-T s 110 kW (150 k). V štandardnom prevedení bude mať každý pohon predných kolies a manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Za príplatok bude variátor CVT alebo pohon všetkých kolies All-Mode 4×4-i. Prípadne sa bude dať zvoliť oba prvky.
Začiatok predaja bude v januári 2014. Do boja sa pustí najmä proti Mitsubishi ASX a možno siahne aj do rybníka Audi Q3, prípadne Mercedesu GLA.