Príchod Fiatu do koncernu Chrysler prináša ovocie. Po Ducate pre USA sa prezlečie aj terénnejší Fiat 500X za Jeep Renegade. Kým sa však zjaví nesúhlasné krútenie hlavami, treba naštudovať pár faktov.
Auto bude mať úspech, lebo v Spojených štátoch od odchodu Samuraia od Suzuki nebol malý terénny frajer. Okrem toho bude mať pohon všetkých kolies, ako sa na Jeep patrí a sluší. Základné verzie budú mať síce Active Drive, vypínajúci pohon vzadu pre uštrenie paliva, ale vrcholný model bude disponovať stálym pohonom všetkých kolies.
Síce vyzerá ako tehla, ale aerodynamický odpor je 0,36, takže tiež skoro ako tehla. Platformu pre malý off-road dodal Fiat z modelu 500X. Má vpredu usporiadanie MacPherson. Podľa toho, na ktorom trhu bude Renegade pôsobiť bude mať až 16 kombinácií motorov, prevodoviek a pohonu. Krpec bude prvým malým autom, ktoré využije deväťstupňovú automatickú prevodovku.
Pod prednou kapotou budú benzínové motory MultiAir a tiež naftové MultiJet II.
Vo vnútri vyzerá ako Jeep. Nie je tradičný, ale dáva pocítiť, že čosi vydrží. Do vnútra sa dostal aj informačno-zábavný systém Uconnect s 5, alebo 6,5-palcovým displejom. Do výbavy pribudne možnosť dvojdielnej preslkenej strechy nazvanej My Sky. Mopar už pilne pracuje aj na doplnkoch pre malého nezbedníka.