Ford predstavil novú generáciu svojej ikony. Ukázal ako bude vyzerať nový Mustang. Lenže pozorné oko si určite všimne, že tento nový model, ktorý je označovaný ako siedma generácia je vlastne veľmi detailne prepracovaná šiesta generácia.
Tento krok je vlastne úplne logicky, lebo peňazí na vývoj nového športového auta nikdy nie je nazvyš a práve tieto vozidlá sú postupne vytláčané, z hľadiska budgetov na vývoj, elektrickými modelmi. Pozerám na teba, Mach-E. A keďže už má Mustang svoju elektrickú časť vyriešenú práve takýmto spôsobom, môže sa hrdo pustiť do novej verzie svojej podstaty.
Nová vizáž je jedna vec, ktorej sa treba venovať, ale taktiež je dôležité spomenúť, že si model zachová svoje klasické benzínové agregáty. To znamená, že základom bude 2,3-litrový motor EcoBoost, ktorý bude mať štandardne desaťstupňovú automatickú prevodovku a pohon zadných kolies. Štvorkolka sa ani v tejto verzii nekoná. Druhou alternatívou bude, zo základným šesťstupňovým manuálom, 5-litrový motor V8 Coyote. Ten dostane nové dvojokruhové sanie, pre každú hlavu samostatne a tiež dostane dve škrtiace klapky. Toto by mohlo znamenať, že sa posunie aj výkon, alebo minimálne odozva na plynový pedál bude ešte masívnejšia ako doteraz. Ako alternatíva ku šesťstupňovej manuálnej prevodovke bude taktiež 10-stupňový automat, ktorý má motor aj teraz.
O dizajne netreba veľa hovoriť, lebo práve ten je úsudkom každého. Je však jasné, že predok je možno ešte agresívnejší s novými obdĺžnikovými svetlami, ktoré majú adaptívny LEDkový systém. Zadné svetlá znova evokujú tie, ktoré mal Mustang už v šesťdesiatych rokoch a pozostávajú z troch zvislých pásov na každej strane. Pre Európu budú samozrejme upravené a budú mať podobnú tému ako doteraz. Ak ste si všimli bočné dvere a zadný blatník s výrazným svalnatým prvkom okolo kolies, tak je vám jasné, že toto je síce detailný, ale stále facelift a nie je to nová generácia. Problém so siedmou generáciu nemá len Ford, ale ani taký Volkswagen s Passatom nedokázal povedať, že sedmička je vlastne 6,5-ka.
Ak zvonku nájdite zopár paralel, tak vnútri to bude trošku ťažšie. Áno, stredový tunel je takmer rovnaký a vidno to na držiaku nápojov, ale ostatná časť prístrojovej dosky vpredu je úplne nová. Musí ponúknuť priestor dvom displejom. Tie sú buď oddelené pre základné modely, alebo môžu byť spojené pre tie lepšie vybavené. Displej pred vodičom môže zobrazovať údaje v tradičnom kruhovom dizajne, ktorý má evokovať Mustang Fox Body zo sedemdesiatych rokov. Možno o niečo zaujímavejší je stredový displej. Ten využívam systém Sync 4, ktorý znova ovládate dotykom. Pre Mustang má ale nový Unreal engine, ktorý garantuje lepšie zobrazenie a dychberúcu grafiku.
Ford prinesie aj dve úplne zvrátenosti. Jednou z nich je možnosť diaľkového Revvingu. Je to vlastne diaľkové pretočenie motora do vyšších otáčok bez nutnosti akéhokoľvek priblíženia. Dá sa to jednoducho stlačením tlačidla na kľúči. Odháňanie instagramových a tik-tokových influenceriek nikdy nebolo jednoduchšie. A takisto má byť jednoduché aj driftovanie. Ford na to predstavil špeciálnu elektronickú brzdu, či skôr systém, na ktorom spolupracoval aj profesionálny drifter Vaughn Gittin Jr. Ako tento systém funguje je záhadou, rovnako ako je záhadou, ako dokáže zo začiatočníka spraviť človeka schopného jazdiť bokom. Toto niekedy nedokážu ani jazdci, ktorí majú tony skúseností.
V každom prípade je toto veľmi pekné gesto od Fordu, že necháva Mustang stále so spaľovacími motormi a bez akýchkoľvek elektronických dopomocí motora. A ešte lepší je fakt, že Ford dovezie tento Mustang aj do Európy a to aj napriek úplne nechutným emisným limitom. Kedy to bude? Niekedy v polke budúceho roka.