Nový Civic bude mať naftový motor a Jazz novú tvár

Honda mala v modeli Civic aktuálne v ponuke dva benzínové agregáty. Oba prepĺňané, jeden trojvalec, jeden štvorvalec. Práve 1,5-ka je vraj veľmi dobrá, o čom sa ešte len presvedčíme, ale niektorí ohŕňali nosom nad absenciou naftového agregátu.

A aj tým Honda zapchá ústa. Pod kapotou Civicu pribudne 1,6-litrový i-DTEC z rodiny Earth Dreams. Dosahuje výkon 88 kW (120 k) pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm pri 2000 otáčkach. Stovku zvládne za 10,4 sekundy a komvionvaná spotreba bude iba 3,7 litra na sto kilometrov. Emisie? 99 gramov CO2 na kilometer. Motor je celkovo vynovený, takže bude ešte lepší ako doteraz.

Novinku má aj Jazz. Malé MPV získalo omnoho výraznejšie tvarované nárazníky a pôsobí celistvejšie. Aj predné svetlá majú trochu iné napojenie na masku chladiča. Nárazník spája dve čierne plochy okolo hmloviek horizontálnym pásom. Zadný pás je tiež horizontálny a spája novo tvarované prvky, ktoré asi nemajú iný ako vizuálny zmysel.

Aaale, poďme na to najlepšie, čo facelift Jazzu prináša. V ponuke pribudne nový motor 1,5 i-VTEC z HR-V. Bude dostupný ako s manuálom, tak s CVTčkom. Čo je lepšie, tak má 96 kW (130 k). Z Jazzu sa tak stáva malé hotMPV. To sa nám páči ešte viac ako vizuálne zmeny.