Nový Citroën C4 Picasso sa nezadržateľne blíži

C4 Picasso, to je meno, ktoré sa na trhu objavuje na karosérii päťmiestneho modelu minimálne od roku 2007. To znamená, že už začína jeho šiesty rok. Aj keď väčšinou životný cyklus áut trvá 7-8 rokov, Citroën už onedlho predstaví nástupcu.

Víziu, ako bude nástupca vyzerať prináša automobilka pod názvom Technospace. A keď sa pozeráme na krivky a hrany nového modelu, môže vyzerať ako facelift, ale hlbšie skúmanie presvedčí, že to tak vonkoncom nie je. Koncept sa objaví, ako inak, na autosalóne v Ženeve.

To, že nejde len o facelift prezrádzajú okrem inej línie strechy a okien aj rozmery. Predĺžil sa rázvor osí kolies na 2783 milimetrov a ostatné rozmery sú dĺžka 4430, šírka 1830 a výška 1610 milimetrov. To znamená celkové skrátenie o 40 milimetrov a predĺženie rázvoru o 55 milimetov. Podľa Citroënu koncept disponuje objemom batožinového priestoru 537 litrov, čo je zmenšenie o 13 litrov.

Zmenšenie previsov má naznačovať, že auto je kompaktnejšie ako predchodca, čo znie veľmi dobre, hlavne pri pohľade na predný previs, ktorý má súčasný model celkom obrovský. Zníženiu hmotnosti o 70 kilogramov naopak prispela nová platforma s názvom EMP2. Neznamená to Electro-Magnetic Pulse, ako sa objavuje v hrách z deväťdesiatych rokov, ale Efficient Modular Platform. Teraz to dáva väčší zmysel. Pri kombinácii so správnou pohonnou jednotkou vraj dokáže dosiahnuť emisie na úrovni 98 gramov CO2 na kilometer.

Koncept by mal kopírovať to, ako bude auto vyzerať v skutočnosti. Takže sa je na čo tešiť, pretože takúto odvahu pri rodinnom MPV zatiaľ žiaden výrobca nemal. Citroën predviedol naozaj dobrú dizajnérsku prácu a auto vyzerá až avantgardne a futuristicky. Možno by sme len zmenili zadné svetlá, ktoré môžu pripomínať Golf šiestej generácie.