Nedávno sme skúsili na vlastnej koži najšialenejšie auto, ktoré sa v tomto tisícročí ukázalo vo vyššej strednej triede. Citroën C6 s dlhým predným previsom, hydropneumatickým pružením a divne rezaným zadným oknom bol taký divný, až bol dokonalý. Nie je to priemerné Éčko.
V Číne automobilka ukázala nový sedan s rovnakým názvom a … A nie je nič moc. Vyzerá skôr ako Passat. Vôbec nemá žiadne šialené riešenia, žiadne žiadúce prvky. Je to sedan, lebo trh chcel sedan. Trh nechcel zaujímavé auto, trh chcel prosto sedan. Možno až príliš zboku pripomína Peugeot 508.
Rázvor 2,9 metra. Displej miesto prístrojov. Displej v strede. Volant z Cactusu. Málo tlačidiel. Dvere znova ako na Cactuse. Toto auto nemá s tou C6, ktorá je naozaj vynikajúca vôbec nič spoločné. Veď ani hydropneumatické pruženie nemá. V Číne bude mať určite úspech aj s 1,8-litrovým motorom spaľujúcim benzín a výkonom 150 kW (204 k).
Ani veľa miesta vzadu na nohy neprinesie také očarenie ako európska verzia vychádzajúca z konceptu C6 Lignage. Win? Nie, fail. Ale k nám sa nedostane. Určite. A ak áno, tak sa možno opraví názor pri teste. Podľa fotiek to fakt nemá zmysel. Možno ho mohli pomenovať C7 a nebolo by ho s čím porovnávať.
Prečítajte si radšej test toho extrémne avantgardného kusu s dokonale žehliacim podvozkom.