Nové Porsche Cayenne je naozaj nové. Takýto prekvapujúci postoj sme museli zvoliť po tlaku faktov, aj keď spredu vyzerá ako výraznejší facelift. Lenže zmenili sa aj rozmery, zmenil sa interiér, naozaj je to úplne nový model, nerobíme si srandu.
Spredu vyzerá akosi uhladenejšie, to sa uprieť nedá. LEDkové svetlá sú, mriežka je plynulejšia. Ale pribudol prelis na kapote. Spredu to fakt vyzerá na lepší facelift. Ale zozadu… Tam Cayenne načerpalo inšpiráciu u Panamery, čo je len a len pozitívne. Horizontálna línia spájajúca zadné svetlá je príjemným osviežením.
Cayenne sa zmenilo aj rozmermi. Nový model, ktorý patrí do modelového roku 2019 bude mať síce rovnaký rázvor, ale celkovo narastie o takmer 10 centimetrov. Batožinový priestor sa aj vďaka tomu zväčší o 15 percent na 770 litrov. Takže do Cayenne aj niečo zbalíte. Stáva sa asi najpraktickejším Porsche súčasnosti a vlastne aj histórie.
Napriek jemnému nárastu sa podarilo zhodiť až 70 kíl hmotnosti. Zásluhu na tom majú všetky panely karosérie ako dvere, či kapota a blatníky z hliníka. Len samotná Li-Ion batéria pomohla znížiť hmotnosť o takmer 10 kíl.
Nový interiér vyzerá asi ešte lepšie ako exteriér. Veľký dotykový displej nahrádza veľa tlačidiel a aj tie, čo zostali sú znova dotykové. Aj napriek tomu vyzerá vynikajúco. Celkovo však pôsobí prístrojová doska ako dobre prevedená evolúcia. Na revolučné prvky musíte, najmä z hľadiska tvarov, zabudnúť. Pred vodičom je dokonca ďalší displej.
Na začiatok bude Cayenne v ponuke ako Cayenne bez dodatkov a Cayenne S. Základ bude mať trojlitrový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm. To znamená nárast o 29 kW (40 k) oproti základu predchodcu.
Cayenne S využije 2,9-litrový šesťvalec s dvomi turbami a výkonom 324 kW (440 k). Krútiaci moment bude dosahovať hodnotu 550 Nm. Štandardom pre všetky modely bude nová osemstupňová automatická prevodovka. Postupne sa do predaja dostanú aj ďalšie verzie, hybrid, Turbo, či GTS.
V ponuke modelu bude aj úplná novinka s názvom Porsche Surface Coated Brake. Pre kusy s 20 a 21-palcovými diskami bude ponúkať špeciálny povrch bŕzd z karbidu volfrámu. To má zabezpečiť lepšie trenie a zredukovať objem brzdového prachu. Ak by toto bolo málo, tak stále máte keramiku.