Nové Géčko bude aj ako G65 AMG

Nové je možno trocha silné slovo. Pri tomto aute Mercedes-Benz zvolil cestu miernych inovácií pretrvávajúcich po desaťročia. To schvaľujeme. Naše druhé najobľúbenejšie SUV je stále skoro rovnaké ako na začiatku. Vlastne SUV pôsobí trochu neprístojne. Mercedes-Benz triedy G je poriadny off-road. Pri pohľade na terénne vlastnosti konkuruje Hummeru H1 a Land Roveru Defender.

Zvonka sa facelift prejavil veľmi mierne. Denné LED svetlá už prenikajú aj do týchto sfér automobilovej škály. Zmenili sa tiež spätné zrkadlá. AMG bude naviac obohatené o iné nárazníky, zmenenú prednú masku a tiež dvadsaťpalcové kolesá schovávajúce červené brzdové strmene. Strieborné by možno boli na Géčko trocha decentnejšie a adekvátnejšie.

Prerobený bol interiér. Command dostal displej na vrch stredovej konzoly, takže nie je utopený pred radiacou pákou ako v predchodcoch. Okrem toho je systém Online a obsahuje menič DVD a ovládacie koliesko, ako je to v ostatných modeloch Mercedesu.

A teraz prichádza to podstatné. Aj keď drvivá väčšina budúcich majiteľov zvolí racionálny model G350 BlueTEC, tak sa nájde skupinka, ktorá postaví výkon a zvuk nad ekonomickú prevádzku. Pre tých je určený motor vo verzii G63 AMG. Bi-Turbo V8 s objemom 5,5 litra produkuje úžasný zvuk a okrem neho aj 400 kW (544 k). Popri tom sa zíde aj 760 Nm. Šokom je potom prítomnosť systému Start-Stop. Načo?

To však nie je všetko. Pre ozajstných bláznov, čiže asi aj pre nás, ponúkne Mercedes ultimátnu verziu G65 AMG. Pod jej kapotou pracuje niečo poriadne. V12! A dokonca tiež s dvoma turbami. V kupé sa to dá očakávať, ale off-roading týmto motorom získava nové dimenzie. Za výkon 450 kW (612 k) si Mercedes vypýta 264 180 eur. To je v porovnaní so základným G350 BlueTEC, za 85 311 eur, viac ako trikrát toľko.

Nové Géčko príde na trh v Júni. Tešíme sa!