Už tretia generácia populárneho modelu X5 bola konečne oficiálne predstavená. Po úniku fotiek prišlo BMW presne s rovnakými. Veď za jeden deň by aj tak nedokázali nafotiť auto nanovo. Modelový ročník 2014 neprichádza s prevratným novinkami v dizajne zovňajšku.
Pri pohľade na tvary karosérie sa nedokážeme ubrániť dojmu, že auto len trocha pribralo a čiastočne sa prispôsobilo novému dizajnovému jazyku automobilky. Podobnou kúrou prešiel aj Mercedes triedy ML, zaoblil sa a zväčšil.
Výrazná predná maska s aerodynamickým nárazníkom tvoria harmonický celok. Na zníženie koeficientu odporu vzduchu poslúžia elementy Aero Blades a Air Curtains.
Interiér akoby z oka vypadol sedmičke a päťke. Tradične kvalitné materiály tvoria to isté, len ináč. Jasné, nepriame osvetlenie LEDkami nikto nezabudol. Tým, že auto pribralo dokáže previesť až 1870 litrov nákladu. Ale až po sklopení zadných sedadiel.
Na začiatok sa pod kapotu dostanú tri motory. Jediným benzínovým bude verzia X5 xDrive50i s 4,4-litrovým V8 motorom a výkonom 330 kW (450 k) a krútiacim momentom 650 Nm. Stovku dá s veľkou karosériou za 5 sekúnd a o obmedzenej maximálke sa netreba ani rozpisovať. Ale spotreba má byť vraj medzi 10,4 a 10,5 litrami.
Najpredávanejšou však bude naftová alternatíva X5 xDrive30d s trojlitrom TwinTurbo a šiestimi valcami. Podáva 190 kW (258 k) a 560 Nm. Stovka je tak záležitosťou 6,9 sekundy a dostane sa až na 230 km/h. Trocha neuveriteľne vyzerá údaj o spotrebe, iba 6,2 litra.
No a top naftovým motorom bude zaručene triturbo v X5 M50d. To posunie na všetky kolesá 280 kW (381 k) a 740 Nm. Z nuly na sto sa dostane skoro tak rýchlo ako benzínový model. Trvá to len 5,3 sekundy a maximálka je rovnako obmedzená, ako u ostatných nemeckých áut. Aj napriek výkonu si vypýta iba 6,7 litra.
Auto sa bude vyrábať v USA, v továrni v Spartanburgu. Do Nemecka sa dostane v novembri.