Niekdy sa stáva, že automobilky ukončia životný cyklus auta skôr ako po tradičných siedmich rokoch. Dôvodov môže byť niekoľko, napríklad slabé predaje, alebo zdrvujúci náskok konkurencie v segmente. Pri BMW X4 zohralo veľkú úlohu technologické hľadisko. Nové BMW X3 je výrazne lepšie ako predchádzajúce a z neho predsa X4 vychádza.
Po krátkom životnom cykle, iba 4 roky, nahradilo BMW X4ku novou generáciou, ktorá čerpá práve z novej X3ky. Tvarovo však stále zostáva kombináciou SUV a kupé. Štandardom pre X4 budú LEDkové svetlá aj vpredu, ale adaptívne budú príplatkové. Tu neváhajte ani sekundu a priplaťte.
Štandardom interiéru, ktorý je prevzatý znova z X3, bude veľký 10,25-palcový displej zobrazujúci navigáciu a ostatné informácie o hudbe a aute. Pozitívom novej generácie bude štedrejší priestor pre pasažierov vzadu. Teda najmä na kolená. Pribudlo až 2,5 centimetra. Pritom rázvor narástol o 5 a celková dĺžka o 7,5 centimetra.
Ponuka motorov bude onedlho začínať benzínovým štvorvalcom xDrive 20i s výkonom 135 kW (184 k). Ale najskôr sa v ponuke objaví xDrive 30i, tiež so štvorvalcom, ale výkonom až 185 kW (252 k). Krútiaci moment bude pritom 350 Nm. Vrcholom benzínovej ponuky bude, rovnako ako v X3, verzia M40i s radovým šesťvalcom dosahujúcim 265 kW (360 k).
Naftové pole ponúkne tradičných zástupcov xDrive 20d s 140 kW (190 k) a xDrive 25d s 170 kW (231 k). Ale vrchol bude mať tiež šesť valcov v rade a nové označenie M40d. Bude mať výkon až 230 kW (313 k) a krútiaci moment 680 Nm.