Nové BMW X4 ponúkne aj výkonný diesel M40d

Niekdy sa stáva, že automobilky ukončia životný cyklus auta skôr ako po tradičných siedmich rokoch. Dôvodov môže byť niekoľko, napríklad slabé predaje, alebo zdrvujúci náskok konkurencie v segmente. Pri BMW X4 zohralo veľkú úlohu technologické hľadisko. Nové BMW X3 je výrazne lepšie ako predchádzajúce a z neho predsa X4 vychádza.

Po krátkom životnom cykle, iba 4 roky, nahradilo BMW X4ku novou generáciou, ktorá čerpá práve z novej X3ky. Tvarovo však stále zostáva kombináciou SUV a kupé. Štandardom pre X4 budú LEDkové svetlá aj vpredu, ale adaptívne budú príplatkové. Tu neváhajte ani sekundu a priplaťte.

Štandardom interiéru, ktorý je prevzatý znova z X3, bude veľký 10,25-palcový displej zobrazujúci navigáciu a ostatné informácie o hudbe a aute. Pozitívom novej generácie bude štedrejší priestor pre pasažierov vzadu. Teda najmä na kolená. Pribudlo až 2,5 centimetra. Pritom rázvor narástol o 5 a celková dĺžka o 7,5 centimetra.

Ponuka motorov bude onedlho začínať benzínovým štvorvalcom xDrive 20i s výkonom 135 kW (184 k). Ale najskôr sa v ponuke objaví xDrive 30i, tiež so štvorvalcom, ale výkonom až 185 kW (252 k). Krútiaci moment bude pritom 350 Nm. Vrcholom benzínovej ponuky bude, rovnako ako v X3, verzia M40i s radovým šesťvalcom dosahujúcim 265 kW (360 k).

Naftové pole ponúkne tradičných zástupcov xDrive 20d s 140 kW (190 k) a xDrive 25d s 170 kW (231 k). Ale vrchol bude mať tiež šesť valcov v rade a nové označenie M40d. Bude mať výkon až 230 kW (313 k) a krútiaci moment 680 Nm.