BMW odhalilo novú generáciu radu 5. A už na prvý pohľad spredu vyzerá povedomo. Predok kopíruje tvary, ktoré nastolila ostatná sedmička. Paralely sa dajú nájsť aj pri bočnom pohľade. Ten bude ťahať lišta v spodnej časti dverí zalomená na prednom blatníku.
Zadná časť päťky je však iná. Skôr vyzerá ako evolúcia súčasnej generácie. So sedmičkou má spoločné črty, len ju nekopíruje. Konštruktérom sa aj kvôli aktívnej prednej maske podarilo dostať koeficient aerodynamického odporu na výbornú hodnotu 0,22.
Celkovo je karoséria sedmičky väčšia. Nárast v dĺžke rázvoru 7 milimetrov je takmer nebadateľný. Skôr je zaujímavý nárast celkovej dĺžky. Pribudlo 36 milimetrov a BMW radu 5 má celkovú dĺžku 4935 milimetrov. Veď toľko mala generácia E38 radu 7. A je to len o 10 centimetrov menej ako dosahovala prvá Banglova sedma.
Inšpirácia v interiéri je tiež očividná. Ak hádate sedmičku, ste na správnom mieste. V cenníku budete môcť zvoliť masážne sedadlá a infotainment bude mať pod palcom iDrive vo verzii 6.0. V ponuke bude samozrejme celá armáda ochranných elektronických pomocníkov.
Na začiatok bude ponuka motorov celkom pestrá. Benzínová časť bude obsahovať štvorvalec v 530i (185 kW/252 k) a šesťvalec v 540i (250 kW/340 k). Naftová časť spektra ponúkne dvojliter v 520d (140 kW/190 k) a šesťvalec v 530d (195 kW/265 k).
V marci sa do ponuky pridá 520d EfficientDynamics Edition s kombinovanou spotrebou len 3,9 litra. Pribudne aj hybrid 530ie Performance s výkonom 185 kW (252 k) a dojazdom na batérie až 45 kilometrov. Vrcholom ponuky sa stane M550i xDrive. Osemvalec ponúkne výkon 340 kW (462 k) a vzhľadom na parametre príde s príjemnou kombinovanou spotrebou 8,9 litra.