Audi ukázalo to naj, čo má v ponuke. A sme trochu skeptickí. Top model R8 naozaj až príliš pripomína predchodcu. Skôr sa tvári ako facelift. Osvedčené tvary a koncepcie naozaj netreba meniť. Kupé, motor vzadu, pohon všetkých kolies.
V Ingolstatte samozrejme použili singleframe masku. Avšak vpredu sú zaujímavejšie svetlomety. Full LED je základ, ale za príplatok budú laserové svetlá s dosahom až 600 metrov. Na boku kupé zmizol panel za dverami. Teda zmizla jeho vrchná polovica.
Vzadu nad obrovskými otvormi pre dýchanie motora svietia LED svetlá s vodorovným usporiadaním. Kým štandardná verzia má výsuvný spojler, Plus podá obrovskú žehliacu dosku na pevno. Cez zadné okno sa dozadu pozerať nebudete, skôr si omrknete veľký agregát.
No a už sme to načali. R8 bude poháňať už iba V10 s objemom 5,2 litra z Huracanu (Lambo). Agregát FSI je v základe podtunený na 397 kW (540 k) a 540 Nm. Verzia Plus podá až 449 kW (610 k) a 560 Nm. O tom, že kombinácia s automatom bude jediná možnosť ani netreba písať. Takže venujme minútu ticha odchádzajúcemu V8 s manuálom. V8mička bola tou ovládateľnejšou verziou súčasnej generácie, ktorá poskytovala lepšie vyžitie pre vodiča.
Ale to nič nemení na fakte, že nové R8 V10 zvládne stovku za 3,5 sekundy a maximálne sa bude rútiť 320 km/h. To sme stále pri základnej verzii, Plus má hodnoty 3,2 a 330. Slabšia zožerie kombinovane 11,8 litra a Plus 12,4 litra na sto kilometrov v kombinovanom cykle.
A keďže hovoríme o Audi, tak je jasné spojenie so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S-Tronic s dvoma spojkami. Ale ešte jasnejšie je spojenie s pohonom Quattro, ktorý v tomto prípade posiela normálne 100 percent výkonu dozadu. V prípade potreby sa pomer môže aj úplne obrátiť. O ovládateľnosti svedčí aj hmotnosť 1555 kg, alebo 1454 pre Plus.
Interiér na prvý pohľad vyzerá podobne ako doteraz, ale pri pozornejšom skúmaní príde ten sci-fi faktor. Priestrannosť ukazuje prístrojová doska voľne lietajúca napravo od výstuhy.
Audi prezradilo, že predstaví aj elektrický model R8 e-tron 2.0. Kým prvý e-tron zvládal prejsť 215 kilometrov, nový dá na jedno nabitie až 450 kilometrov. Umožnilo to zväčšenie kapacity batérií z 49 kWh na 92 kWh. Nabitie vraj bude trvať do dvoch hodín. Spolu so zvýšením dojazdu sa zlepšili aj parametre. Výkon dosahuje 340 kW (462 Nm), čo je plus 60 kW (81 k). Krútiaci moment sa dostal na 920 Nm (+100 Nm).