Nové Audi e-tron GT vyzerá lepšie ako Taycan

Recept na dobré auto je v koncerne Volkswagen jednoduchý, veď stačí skombinovať správne niekoľko komponentov. A tých nie je naprieč koncernom málo. Na takom princípe Audi predstavilo svoj nový elektromobil e-tron GT. A, podľa nás, je omnoho krajší ako Porsche Taycan.

Nový elektormobil má celkom nízku líniu strechy. Najvyšší bod vozidla má 1,41 centimetra v štandardnom nastavení podvozku. Ten sa dá posúvať v rozmedzí 4 a pol centimetra. Takže prejazd cez retardéry je tým pádom jednoduchší. Jednoduché je aj manévrovanie s takmer 5-metrovým autom. Môže za to natáčanie zadnej nápravy.

Veľký rázvor, až 2,9 metra nehovorí len o tom, že vnútri bude dosť miesta, ale aj o tom, že batérie môžu mať slušnú kapacitu. A to sa aj stalo, Audi použilo battery-pack s 93,4 kWh. Ale dostupných je len 85 kWh. V praxi to znamená, že pri spotrebe okolo 20 kWh na sto kilometrov, ako udáva WLTP norma, je dojazd 487 kilometrov. Naviac nabíjanie je aj kvôli 800-voltovej palubnej sieti celkom rýchle. Z nuly na osemdesiat percent to zvláda za 24 minút.

Dizajn asi netreba rozoberať, veď ho vidíte na obrázkoch. Akurát treba skonštatovať, že vnútri je samostatné ovládanie klimatizácie, ktoré už nie je cez displej ako pri crossoveroch e-tron. A vlastne, interiér tiež vyzerá naozaj vynikajúco. K nemu sa pridáva zadný kufor s objemom 405 litrov a predný s ďalšími 85 litrami.

A teraz výkony. Základný e-tron GT bude mať výkon 350 kW (476 k), čo znamená napríklad stovku za 4 sekundy. Verzia RS e-tron GT bude mať 442 kW (600 k) a stovku za 3,3 sekundy. To sú časy, ktoré sú síce podobné ako má Taycan, ale sú o niečo kratšie. Ale aj tak je e-tron GT krajší. A každému je asi jasné, že e-tron GT bude lacnejší ako Porsche Taycan. Tú verziu e-tronu GT s hovnovou farbou sme sem zámerne nedali, modrá je krajšia.