Nie je to tak dávno, čo sme si skúsili novú triedu A. Výborný malý hatch bol schopný vo všetkých smeroch, ale prečo ho nepremeniť na sedan? A tu práve dáva ešte väčší zmysel ako pôvodný model. Trojpriestorová karoséria pridala dávku elegancie.
Konštruktérom a dizajnérom sa podarilo navrhnúť karosériu sedanu tak, že má koeficient odporu vzduchu iba 0,22, kým hatchback má 0,25. Ku dobrému výsledku prispieva aj veľkosť prednej plochy, 2,19 metra štvorcového.
Karoséria je však takmer tak veľká ako mala trieda C dostupná ešte pred 5 rokmi, W204. S dĺžkou 4549 milimetrov je len o 33 milimetrov nové sedanové Áčko kratšie. Ale to nič nemení na fakte, že asi ponúkne dosť miesta pre pasažierov vzadu, lebo má rázvor až 2729 milimetrov. Určite poteší aj objem batožinového priestoru 420 litrov.
Vnútro, najmä predná časť akoby z oka vypadla pôvodnej karosárskej verzii. Prístrojová doska je prevzatá kompletne. A preto odporúčame to isté ako pri krátkej karosérii. Priplaťte si za veľké displeje. Tie malé naozaj nevyzerajú tak dobre a nechávajú veľa lesklého čierneho plastu na dlhom páse.
Veď dva displeje s veľkou plochou lepšie spolupracujú aj so systémom MBUX. Hey, Mercedes, povedz všetkým, že toto je naozaj nutnosť. Veď si predstavte, že miesto 10,25-palcových displejov by tam boli malé sedempalcové?
Nové Áčko sedan bude na začiatok dostupné s rovnakými motormi, ktoré štartovali aj ponuku hatchbacku. Bude to benzínový A200 s výkonom 120 kW (163 k) a naftový A180d s výkonom 85 kW (115 k). Postupne pribudnú aj ďalšie verzie ako A35 AMG s výkonom 225 kW (306 k) a niektoré verzie budú mať aj pohon všetkých kolies 4Matic.
Reálne, vo svetle reflektorov, sa nová verzia triedy A objaví na jesennom autosalóne v Paríži a do predaja príde tesne potom.