Nová Trieda S od Mercedesu je znova na vrchole technologického rebríčka automobilov

Áno, je to Mercedes s písmenom S, ktorý už niekoľkokrát obohatil automobilový svet o novú technológiu, ktorá sa postupne rozšírila do ostatných áut celkovo, nie iba v portfóliu značky. A ten zlomový moment prišiel teraz. Mercedes ukázal vrchol svojho portfólia.

Logicky vrcholom nie je GLS, ale samotná Trieda S. Nová bude o niečo väčšia, to je logické, zákadný rázvor bude o pár centimetrov dlhší, šírka narastie o 5 centimetrov. Z nárastu dĺžky budú benefitovať pasažieri vzadu, keďže priestor vpredu je kráľovský aj tak. Nový dizajn auta bral do úvahy aerodynamiku, čoho výsledkom je koeficient s hodnotou 0,22.

Pre automobilku je práve eSko jedným z najdôležitejších modelov. Z jedného pohľadu je to kvôli tomu, že ukazuje technologický pokrok, ale ten druhý pohľad je ešte zaujímavejší. Až 80 percent majiteľov je lojálnych a po Triede S si znova kúpi to isté, akurát novšie. Je prekvapením, že až 90 percent predaných kusov má predĺženú karosériu.

Podvozok nového eSka je hyrdopneumatický skrytý za označením E-Active Body Control. V prípade hrozby nárazu dokáže veľmi rýchlo zdvihnúť celý podvozok auta až o 8 centimetrov, čím zníži následky a vlastne odvedie časť energie nárazu pod auto. Samotný podvozkový systém dokáže monitorovať stav 1000-krát za sekundu. Paráda bude natáčanie zadnej nápravy s uhlom až 10 stupňov. Priemer potrebný na otočenie je tak o 1,9 metra menší ako má predchodca.

Vnútri Triedy S bude očakávateľné naozajstný luxus a komfort. Všetko sa dá ovládať hlasom a dotykom. Na palube môže byť až 5 displejov a zobrazenie v rozšírenej realite zodovedá ekvivalentu 77-palcového displeja. Základný systém MBUX je v Triede S naozaj vymakaný a podporuje až 27 jazykov. Zvuk môže pochádzať z Burmester High-end 4D systému s 30 reproduktormi. Systém MBUX má ešte jedno vylepšenie, je o 50 percent rýchlejší.

Samotnou kapitolou je aj nepriame osvetlenie. To má diódu každých 1,6 centimetra. Neslúži len komfortu, ale aj bezpečnosti. Zobrazuje totiž informácie zo senzorov mŕtveho uhla. Dokáže tak zabrániť kolízii a ochrániť cestujúcich pri vystupovaní. Už pri priblížení ku kľučke vizuálne informuje, že nie je vhodné otvárať dvere. O tom, že auto bude jazdiť takmer autonómne a na udržanie rúk na volante už nevude sledovať mikropohyby, ale bude mať kapacitné snímače asi ani hovoriť netreba. Nová trieda S bude pokroková a určí, čo sa dostane do ostatných áut.

Pod kapotou budú na začiatok výlučne radové šesťvalce. Benzínový základ E450 bude mať 270 kW (367 k) a pohon 4Matic. Rovnaký základ bude mať aj S500, ktorý ale ponúkne 320 kW (435 k). Naftové pole bude obsahovať S350d s 210 kW (286 k) a S400d s 243 kW (330 k). Práve slabší diesel bude zatiaľ jedinou možnosťou ako vybrať toto auto bez pohonu všetkých kolies. Ale automat s deviatimi stupňami budú mať kompletne všetky kusy.

Postupne sa do ponuky dostane aj osemvalec v S580 s mild-hybridom a tiež plug-in hybrid. Inak, oba benzínové radové šesťvalce využívajú EQ Boost s 16 kW (22 k).

V ponuke sa objaví už čoskoro a prvé dodávky prebehnú začiatkom roka 2021.