Automobilka Nissan je v zaujímavej pozícii. Hovorilo sa o tom, že bude mať niečo s Hondou, ale pritom ostáva stále v Aliancii Renault Nissan. A to je dobre, lebo inak by nevznikla takáto zaujímavá Micra. Šiesta generácia prichádza do ponuky a je to po odmlke.
Ak sa pýtate akej odmlke, tak vedzte, že Nissan Micra na našom trhu nebol už 2 roky, odkedy skončila ostatná piata generácia. Ale vracia sa v plnej sile s novými možnosťami elektrického pohonu.
Čo to znamená? Znamená to, že aj Nissan Micra využije platformu AmpR Small, ktorá je s pohonom prednej nápravy a je na nej postavené Auto roka. Auto roka je aktuálne Renault 5, ktorý sa postavil do úlohy favorita.
Je to zaujímavé, lebo napríklad titul Auto roka v roku 1993 získal vtedajší Nissan Micra. Znamená to, že sa vracia ku koreňom a využíva vlastne základy, ktoré tento titul majú tiež. Nissan Micra sa od svojho brata odlíši vizuálom v prednej aj zadnej časti, kde pribudli svetlám kruhové elementy. Svetlá sú užšie celkovo a vytvárajú pri príchode dojem akéhosi žmurknutia.
Rovnaký okrúhly štýl ako vpredu bude aj vzadu a Nissan Micra prinesie tri výbavy, ktoré sa budú odlišovať aj zliatinovými, nie nutne, diskami. Základné vlastne ani zliatinové disky nebude mať. Bude mať disky s priemerom 18 palcov postavené na oceli a plastových pukliciach. Výbavy vyššie, ako Iconic a Sport, už budú mať disky s priemerom 18 palcov z ľahkých zliatin.
Ale ešte dôležitejšie je, že všetky tieto verzie získajú do výbavy aj plastové lemy karosérie. Tie sú zaujímavé najmä z pohľadu vizuálneho, nejdeme sa hrať na žiadne zásadné ochranné väzby.
Nový Nissan Micra bude dlhý necelé 4 metre a šírka dosiahne iba 1,8 metra. Znamená to, že vozidlo bude relatívne kompaktné a bude ako stvorené do mestských spôsobov použitia. Ale rázvor osí kolies sa dostane na 2,54 metra, čo je viac ako mala kedysi prvá generácia Škody Octavia.
Interiér veľa inšpirácie a dielov prevzal zo sesterského, alebo bratského modelu. Batožinový priestor bude mať objem 326 litrov a po sklopení sedadiel delených 60/40 sa vie dostať až na 1 106 litrov.
Vzadu bude miesta akurát a predná časť prinesie áno technickejšie tvarované sedadlá, ktoré sú doplnené horizontálne stavanou prístrojovou doskou s 2 výraznými displejmi. Ten pred vodičom bude konfigurovateľný a pred stredovým tunelom bude zase ovládanie informačno-zábavného systému s google službami.
Pripomienkou krajiny pôvodu značky, nie auta, má byť použitie loga vo forme hory Fuji v spodnej časti prístrojovej dosky. Tam, kde má Renault 5 štylizovanú päťku má Nissan Micra práve tento ikonický vrch z Japonska. A druhýkrát je Mount Fuji použitý na plastovom leme pri otvorenom kufri.
Dôležité je, že Nissan pre tento model prináša 2 pohonné sústavy, vždy s poháňanou prednou nápravou.
Základom bude prevedenie s batériou s kapacitou 40 kWh, ale aj s elektrickým motorom dosahujúcim 90 kW (122 k) a 225 Nm. Toto by malo vozidlu stačiť na dojazd 310 km podľa merania v režime WLTP a hmotnosť auta ostane stále rozumných 1 400 kg.
A budete chcieť nabíjať základné prevedenie, tak to môžete spraviť výkonom až 80 kW, čo by znamenalo, že z 15 na 80% sa auto dostane za 30 minút. Spotrebu určite bude držať na uzde aj štandardné tepelné čerpadlo a pozitívom bude rozhodne aj možnosť poháňania ďalších spotrebičov cez štandard V2L.
Druhá batéria s kapacitou 52 kWh využíva elektrický motor dosahujúci až 110 kW (150 k). Ten má výkon vyšší, ale o 20 Nm je vyšší aj krútiaci moment. Dostal sa na hodnotu 245 Nm. Prevedenie s väčšou batériou bude mať dojazd 408 km na plné nabitie. Systém V2L si nechá a rovnako si nechá aj možnosť úspory vďaka tepelnému čerpadlu.
Len pre porovnanie, zatiaľ Nissan neuvádza žiadne ceny, ale je jasné, že Renault 5 stojí veľmi príjemných 27 500 € v základnom prevedení. Takže môžeme niečo podobné čakať aj v prípade tohto japonského automobilu.