Životné cykly úžitkových áut sú trochu dlhšie. Toyota Hilux je predsa tiež úžitkové auto a po piatich rokoch od začiatku predaja prichádza s ďalšou inováciou. Vlastne postupne niektoré prvky pribúdajú aj bez toho, aby sa to honosne nazývalo faceliftami. Teraz je to ale akosi zásadnejšie, teda po tom facelifte v roku 2017.
Aktuálna modernizácia prináša prepracovaný dizajn zovňajšku a z relatívne normálneho pick-upu sa vizážou stalo niečo, čo nezdolá len sopky, či Antarktídu, ale zvládne akýkoľvek koniec sveta a postapokalyptickú dobu. Nová maska chladiča a doplnky robia svoje. Je nám jasné, že na obrázkoch je vrcholne vybavená verzia, ale vyzerá odhodlane. Do vzorkovníka pribudli naviac tri nové farby, červená Emotional Red II, tmavomodrá a bronzová Oxide.
Veľký pokrok je v interiéri, aj keď to tak nevyzerá. Tá výrazná zmena je ukrytá v informačno-zábavnom systéme. Bude podporovať pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. A poriadny hudobný zážitok sprostredkuje aparatúra JBL s výkonom 800W.
A teraz sa dostávame k tomu najdôležitejšiemu, k motoru. Doteraz mal Hilux spoľahlivý 2,4-litrový naftový agregát D4-D s výkonom 110 kW (150 k). Po novom bude mať 2,8-litrový štvorvalec dosahujúci 150 kW (204 k). To umožní pick-upu zrýchliť na stovku za 10 sekúnd, čo oproti 2,4-litrovej pohonnej jednotke brutálne lepší čas. Veď tá dávala časy o 3,5 sekundy horšie. Na výber bude z manuálnej šesťstupňovej prevodovky a z rovnakostupňovej automatiky.
Zlepšil sa aj systém pruženia, ktorý ponúkne viac komfortu na cestách. Podvozok bude obsahovať aj elektronický systém replikujúci uzávierku mechanického samosvorného diferenciálu.
V ponuke naviac pribudne výbava Invincible, ktorá je na fotkách. Bude mať iné nárazníky a hlavne celkovo agresívnejší a výraznejší dizajn. K nezničiteľnosti tak automobilka pridáva aj výkon, ktorý doteraz táto generácia veľmi nemala. My sme testovali ten slabší kus s manuálnou prevodovkou.