Naše priania boli vyslyšané: Ford Ranger má odkladací priestor pod sedadlami. A V6

Ford Ranger je pick-up. Kapitán Očividný asi týmto prehlásením zachránil svet. Ale teraz reálne, to, čo vidíte na obrázkoch je nový Ranger, po 11 rokoch úplne nová generácia už takmer legendárneho pick-upu. Je väčšia, silnejšia a viac hi-tech. Ale aj praktickosť dostala slušnú dávku vylepšení.

Zmena vizáže je podmienená tým, ako vyzerajú ostatné modely Fordu aktuálne. Hovoríme stále o úžitkových Fordoch a špeciálne o pick-upoch. Podobnú tvár má predsa aj Maverick a aktuálna generácia modelu F-150. Predné svetlá s tvarom písmena C sú charakteristické pre túto novú generáciu pick-upov. V Rangeri budú už štandardne LEDkové svetlá, ale za príplatok budú svetlá s maticovým systémom, ktorý dokáže adaptívne prispôsobovať lúče.

Celkovo je nový Ranger znova o niečo väčší, čo sa pretavilo aj do vnútorného priestoru. Rázvor narástol o 50 milimetrov a všetko je poznať vnútri. Kabína je väčšia smerom dopredu a auto má menší predný previs. Má teda lepší nájazdový uhol. To prospieva v teréne. Pod zadnými sedadlami však pribudli nové odkladacie priestory. Vážení, tento pick-up má batožinový priestor! Avšak praktickosti pridáva ešte to, čo sa stalo s nákladovým priestorom.

Nákladový priestor má tiež 5 centimetrov naviac. Ale na šírku, lebo sa zväčšil rozchod kolies. To znamená, že medzi blatníky sa na ložnú plochu vojde paleta na šírku 120 centimetrov a tiež sa tam vopchá drevotrieska, to keby niekto chcel prevážať cennosti, pri tom ako narástli ceny stavebných materiálov. A zadné sklápacie čelo má niečo ako pracovný stôl so vstavaným metrom. To je megacool! Žiadne ťahanie ponku na stavbu. A pritom je celý ložný priestor vystlaný plastom, ktorý by mal byť naozaj odolný.

Vnútri je teda viac miesta, ale aj nový systém SYNC4, ktorý má vertikálny displej s uhlopriečkou 10,1 palca, alebo až 12 palcov. Ku nemu sa pridáva druhý displej pred vodičom. Všetko vyzerá modernejšie ako doteraz a túto zmenu si Ranger zaslúži. Ale to najzásadnejšie je pod kapotou.

Pohon bude mať na starosti štvorvalec s objemom 2 litre. Dve výkonové verzie si vystačia s jedným turbom a jedna má dve turbá. Avšak to pravé, čo chcete je trojlitrový naftový motor V6. S ním bude nový Ranger naozaj brutálny. Dúfame, že bude mať výkon aspoň 206 kW (280 k). Na našom trhu sa nový model objaví až začiatkom roka 2023, čo znamená ešte viac ako rok čakania, ktorý vyplnia limitované série Wolftrak a Stormtrak.