Najvýkonnejší Volkswagen ID.4 má 220 kW a pohon všetkých kolies

Nový Volkswagen ID.4 je najpredávanejším vozidlom automobilky u nás. Silné tvrdenie, však? Teraz sa to vzťahuje na elektrické autá, čo je realita. Je prekvapivo žiadanejší ako menší ID.3. Aktuálne bude situácia ešte zaujímavejšia, lebo do ponuky prichádza aj športovo ladená verzia GTX.

Teda o športovom nádychu má hovoriť spojenie písmen GT, ale X značí, že toto auto bude mať pohon všetkých kolies. Netreba čakať kardany, tu ich netreba, tu stačí jeden počítač a dva elektromotory. Tie majú celkový výkon 220 kW (299 k). Zadný má stále rovnakých 150 kW (204 k) a predný má 80 kW (109 k). Pohon má niekoľko režimov, pričom sa rozbieha vždy ako štvorkolka a potom pripája prednú nápravu podľa potreby. Na stovku sa dostane za 6,2 sekundy a oproti verzii Pro má zvýšenú maximálnu rýchlosť z 160 na 180 km/h.

Nie je to však len o motore. Aj celková vizáž GTX je trochu zmenená. Vpredu sú napríklad nové LEDky na denné svietenie. Vertikálne sú umiestnené v žiabroch na bokoch po tri kosoštvorce. Nová je aj maska chladiča s celolakom. Tým GTX pôsobí možno aj honosnejšie ako ostatné verzie. Prispievajú tomu aj štandardné svetla IQ.Light vpredu a s 3D efektom vzadu. Vzadu je aj iný nárazník a zboku zažiaria lakované prahy a 20-palcové zliatinové disky špeciálne pre túto verziu.

Interiér tiež hrá športové tóny. Prezentuje ich sedadlami, ale aj zaujímavým modrým čalúnením prístrojovej dosky s červeným prešívaním. Ak by ste zabudli v čom sedíte, tak to pripomenú displeje s logom, ale aj volant a sedadlá, ktoré tiež dostali rovnaké nápisy. Všade vidno GTX, rovnako ako pri nastupovaní na prahoch. Toto logo je naviac na prahoch podsvietené.

Nebudeme klamať, toto je jeden z tých elektromobilov, ktoré by sme radi vyskúšali. Má kapacitu batérie 82 kWh, z čoho dokáže využiť až 77 kWh a dosiahnuť tak dojazd medzi 340 a 480 kilometrami. Je to menej ako má verzia Pro, ale vyvažuje to naozaj lepším výkonom. Nabíjanie je možné na staniciach s výkonom až 125 kW. No a to, čo je ešte dôležitá informácia, stojí 53 180 eur. Konkurentom môže byť niektorá z verzií Tesly Model Y a z vlastnej rodiny trochu aj slabší Kodiaq 80X.