Mini Countryman je najväčším Mini. Je dokonca väčší ako Clubman a to už je čo povedať, najmä vzhľadom na názov automobilky. Mini teda vôbec nie je. Nová generácia si síce zachovala podobný styling, ktorý bol ovplyvnený najnovšou generáciou malého Mini, ale narástol.
Na dĺžku pribudlo až 20 centimetrov. Z toho 7,5 centimetra sa pretavilo do dlhšieho rázvoru. Tvary sú ľahko identifikovateľné so značkou a dokonca aj s prvým Countrymanom. Veľké svetlá a horizontálne rozdelená maska chladiča sú poznávacím znamením.
Interiér je väčší, ako sme už konštatovali. Znova pokračuje v tom, čo už bolo vidno u predchodcu. Veľký kruhový segment v strede zostal. Môže byť osadený dotykovým displejom s uhlopriečkou až 8,8 palca. A pomocou bezdrôtového pripojenia sa naň dokáže napojiť vodič, spolujazdec, pes v kufri a aj školák na prechode. Využíva Mobility Cloud ako úložisko a dokáže sa pripojiť k iPhone a aj jablčným hodinkám.
Nový model prinesie agregáty ako Clubman, čo znamená trojvalce s objemom 1,5 litra a dvojliter so štyrmi valcami. Oba objemy budú v ponuke ako s benzínom, tak s naftou.
Úplnou novinkou, nielen v Countrymane, ale v Mini celkovo bude hybrid. A nie hocijaký, priamo nabíjateľný zo zásuvky. Využije obdobu toho systému, ktorý je v BMW i8. Takže elektromotor a benzínový trojvalec. Celkový výkon 162 kW (220 k) je fajn, ale rovnako fajn je dojazd na nabitie až 40 kilometrov a samotné nabitie za 195 minút z 240V siete. Stovku má do 7 sekúnd.
Countryman bude mať samozrejme v ponuke pohon všetkých kolies ALL4 a tiež osemstupňovú automatickú prevodovku.