Mini predstavilo vrcholnú verziu malého trojdverového hatchbacku. Je ním, už tradične, Cooper John Cooper Works GP. Celkom dlhé meno, ktoré nikde nie je napísané 3D plastovými písmenkami, aby zbytočne nepribúdala hmotnosť.
Vlastne hmotnosť bolo nutné znížiť. Zadné sedadlá sú fuč, predné sú športové a ľahké. Miesto tých zadných je len výstuha. Na to sme si už ale zvykli pri predchádzajúcej generácii tejto verzie. Interiér viac nebolo treba meniť.
Zvonka vidno prepracovaný predný nárazník s agresívnejším tvarom a výraznejším spojlerom. Vzadu zase nemožno prehliadnuť dve koncovky výfukov v strede nárazníka a tiež obrovské prítlačné krídlo na konci strechy. Vizuál dopĺňajú osemnásťpalcové zliatinové disky s dizajnom štyroch zdvojených lúčov. Za nimi je vpredu brzdová sústava s priemerom 14,1 palca. To je ako kedysi uhlopriečka štandardného CRT monitora k počítaču.
Nová verzia Mini bude mať pod kapotou to, čo sme testovali v BMW X2 M35i. Bude to štvorvalec umiestnený naprieč s objemom dva litre. Odovzdáva výkon 225 kW (306 k) a tým pádom je najrýchlejšie sériové Mini na stovke za niečo cez 5 sekúnd. Motor je spojený výhradne s automatickou osemstupňovou prevodovkou a je na to dobrý dôvod. Mini nedisponuje žiadnou manuálnou prevodovkou, ktorá by dokázala zvládnuť prenos síl z motora. Už sme spomenuli samosvor? Nie? No, má ho, lebo bez neho by asi bolo toto Mini neovládateľné.
Mini obmedzí produkciu JCW GP na 3000 kusov, takže nakoniec z neho môže byť zberateľský kúsok, ktorý rozdrví akúkoľvek pretekársku trať.