Mini Clubman má dvakrát toľko dverí ako valcov

Mini už nie je mini. Dokazuje to Paceman a aj Countryman. Lenže nový Clubman zachádza ešte ďalej. Oproti predchodcovi s menším počtom dverí je o 27 centi dlhší a o 9 centi širší. Pri sklopení sedadiel poberie až 1250 litrový priestor.

Dizajn Clubmanu je síce jednoznačne určujúci, ale počet dverí akosi vytŕča z davu. S číslom 6 prichádzajú skôr úžitkové autá ako Dacia Dokker, Citroën Berlingo, či Renault Kangoo. Štvorica tradičných a dvojkrídle zadné však ponúkajú nečakanú dávku praktickosti.

Po vzore menšieho Mini a pri celkovom vývoji v koncerne BMW je základnou jednotkou trojvalec s objemom 1,5 litra. Má 100 kW (136 k) a 220 Nm. Teda až 230 Nm pri overbooste. S VeleMini dá stovku za 9,1 sekundy a skončí pri 205 km/h.

Viac výkonu našťastie znamená valec naviac.Štvorvalcový dvojliter TwinPower skrýva 141 kW (192 k) a 280 (300) Nm. Stovka za 7,1 sekundy, maximum 228 km/h. To už je lepšie. Toto je Sparta Cooper S Clubman.

Mini Clubman mid

Satanovo čierne palivo bude futrovať Copper D Clubman s dvojlitrovým štvorvalcom a výkonom 110 kW (150 k) plus 330 Nm. Možno to bude znieť divne, ale do ObroMini sa nám práve tento motor hodí najlepšie. Veď ani dynamické parametre s časom zrýchlenia 8,5 sekundy a maximálkou 212 km/h nie sú na zahodenie. Možno len ten zvuk trochu sklame.

Hmm, ale to červené svetielko na konci plutvy suplujúcej anténu je úplne top! A ešte jedna úvaha na koniec. Na obrázkoch vidno, že úplne prvý Clubman mal 4 dvere, nasledovník 5 dverí a teraz najnovší 6 dverí. Znamená to, že nástupca bude mať zase o jedny viac?