Mercedes sa pustil do predaja Sprinteru v januári 1995, kedy vyšlo z fabriky v Düsseldorfe prvých 500 kusov nového modelu. Odvtedy sa v 130 krajinách sveta predalo až 2,8 milióna kusov. Už od začiatku ponúkal napríklad ABS, ktoré ešte ani 5 rokov potom nebolo štandardom.
V roku 2000 zase Sprinter ponúkol verziu ABS upravenú špeciálne pre dodávky. Rok 2002 zase priniesol elektronický stabilizačný systém ESP. Lenže Mercedes ho ďalej vyvíjal a dopracoval sa k Adaptívnemu ESP v roku 2006. To reaguje v závislosti od zaťaženia a rozloženia hmotnosti v aute, prípadne zohľadňuje aj prívesný vozík. Súčasná generácia sleduje aj intenzitu bočného vetra, kvôli ktorému vie obmedziť maximálnu rýchlosť.
Mercedes začal aj s ponukou výkonných motorov v dodávkach. V roku 1995 máloktorý z konkurentov ponúkal výkon 90 kW (122 k). Od roku 2000 zase začal s ponúkaním agregátov so vstrekovaním Common-Rail CDI s výkonmi do 115 kW (156 k). V roku 2012 zase prišila automobilka zase s modernou automatickou prevodovkou so siedmimi stupňami. Od roku 2013 spĺňajú motory emisnú normu Euro VI. V súčasnosti ponuka naftových motorov siaha od 2,2 CDI s výkonom 70 kW (95 k), až po V6 3,0 CDI s 140 kW (190 k). Ako jeden z mála výrobcov Mercedes ponúka aj benzínový motor 1,8 s výkonom 115 kW (156 k), ktorý môže poháňať aj plyn. Napriek vyššej cene je ich na cestách veľmi veľa. Okrem motorov a bezpečnostnej výbavy za to môže aj jedna z najväčších kabín a samozrejme bezplatný servis po dobu 6 rokov alebo 300 000 kilometrov.
Ak chcete o Sprinteri vedieť viac, prečítajte si aj náš test 316CDI s karosériou van. Alebo si pozrite test 315CDI pred faceliftom v usporiadaním kombi.