V redakcii sme mali viacero pick-upov. Skúsili sme Hilux, Navaru, Ranger, ale najmä súčasného kráľa na tomto poli, Amarok od Volskwagenu. Nedostal sa k nám L200 a D-Max, ale tie by Nemca asi neohrozili. Reálna hrozba prichádza až teraz vo forme nového Mercedesu X-Class. Teda potenciálna.
Mercedes čerpá presne tam, kde by mal, podľa ostatného vývoja. Trafili ste presne, ak máte na mysli Alianciu Renault-Nissan. Nissan má predsa s vývojom takýchto áut veľa skúseností. Niežeby Mercedes pick-upy nerobil, stačí sa pozrieť na deriváty Géčka, najmä na G63 AMG 6×6, ale v tomto jednotonovom segmente ešte doma nie je.
Najviac komponentov prešlo teda z Navary. To znamená, že na rovnakom základe budú už tri autá. Okrem samotného darcu orgánov a nového Mercedesu X-Class prichádza s rovnakými prvkami aj Renault Alaskan. Záujemcovia o prémiovejší pick-up tak budú mať alternatívu, k… No, k Amaroku.
S Navarou má nový X-class spoločný len tvar kabíny. Spredu veľmi pripomína triedu GLS a má aj LEDkové svetlá. Otázne je, či statické, alebo dynamické ako majú nové Mercedesy. Zozadu už taký mercedsovský dizajn nie je a pôsobí trochu zastaralejšie ako by mal.
Lenže to hlavné sa udialo v interiéri. Celá nová prístrojová doska má úplne iný tvar ako v darcovi orgánov. Treba dúfať v mäkké plasty. Ale tvarovo je celkom vyzretá. Má charakteristické výduchy, má Command a vynikajúce ovládanie kolieskom a dotykovou plochou, žiadne uhmatané displeje. Volič prevodovky je na zemi ako v Navare, ale to sa pre budúcu pohonnú jednotku môže zmeniť.
Na začiatok bude mať X-Class v ponuke motory z Navary. Teda vlastne z dodávok Renault Master. Štvorvalcový agregát s objemom 2,3 litra bude mať pod označením X220d výkon 120 kW (163 k) a pod X250d dosiahne 140 kW (190 k). Základom bude spojenie so šesťstupňovým manuálom, ale za príplatok bude sedemstupňový dvojspojkový automat.
To však nie je všetko, čo sa týka motorov. V priebehu, teda skôr polovici, budúceho roka pribudne verzia X350d, ktorá bude mať šesťvalec a to začne byť X-class relevantnou konkurenciou pre Amarok. Bude mať 190 kW (258 k) a deväťstupňový automat.
Základná cena v Nemecku je len niečo cez 37 tisíc. Veľa? Možno, ale zákazníkov si určite nájde a hodnotiť reálne, či to je adekvátne budeme až keď ho uvidíme naživo.