Mercedes-Benz SL65 AMG – Kráľ svorky

Downsizing už vážne začína vyčíňať. BMW M5 už nemá desaťvalec, ale iba V8, tojvalcové motory dosahujú cez sto koní z objemu jeden liter a príkladov by sa dalo nájsť viac.

Kvôli tomu sme vďační za nové SL65 AMG. Pod kapotou je presne toľko valcov, koľko sme zvyknutí. Tucet valcov usporiadaných do tvaru písmena V pracuje na príprave 463 kW (630 k). A to celé spolu s 1000 Nm na zadnú nápravu. Zmiznúť v oblaku dymu nebude robiť žiaden problém.

Prenos sily má za úlohu sedemstupňová prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. To je tiež pokrok, pretože ešte nedávno si museli motory s vysokým krútiacim momentom vystačiť s archaickým päťstupňovým automatom. Dobre, nie až tak archaickým, ale starým určite.

Prevodovka dokáže pracovať vo viacerých režimoch. Jeden je zameraný na spotrebu a má označenie C. V takomto prípade auto vysaje iba 11,6 litra každých 100 kilometrov. Aspoň podľa výrobcu. My si nemyslíme, že taká hodnota bude dosiahnuteľná pravidelne. Okrem C môže jazdec zvoliť športový režim S, športový s pluskom S+ a manuálny. Dvojité W ako Winter by sme hľadali márne.

Komplet dá stovku za 4 sekundy. Maximálka má klasické nemecké obmedzenie na 250 km/h. Určite môžeme očakávať zvýšenie na skoro 300 priamo od AMG. V Nemecku príde auto v Septembri za 236 334 eur. Ozaj a strecha sa schová do 20 sekúnd.

Teší nás, že trojnásobok počtu valcov bežného motora nenechal Mercedes len tak plávať a neuchýlil sa k osmičke so štyrmi turbami.