Menší motor je vraj v Mazde MX-5 lepší

Menej je niekedy viac. Logická volovina, ktorú používa veľa ľudí. Veď ako by mohlo byť menej viac, keď len viac je viac. Pri autách by sa dalo povedať, že nie vždy treba najvyšší možný výkon, aby bolo auto príjemné. Podľa britského magazínu Auto Express to platí pri Mazde MX-5. A Steve Sutcliffe to prezentuje priamo vo videu.

V prvom rade je na britskom trhu MX-5 s dvojlitrom o 4000 libier drahšia ako tá s 1,5-kou. Pri slabšom motore v prvom rade hovorí, že výkon nie je prehnaný, ale auto ide stále dosť dobre. A má iba niečo cez jednu tonu. Rýchlosť nie je tým, o čo Mazde MX-5 ide, je to skôr radosť z riadenia. Steve vyzdvihuje najmä perfektné brzdy.

Lenže drahší dvojliter má samosvor a vyšší výkon. Dvojliter znie lepšie ako menší agregát, čo je počuť aj vo videu. Najviac výkon vidieť na rovinke, kde zrýchľuje naozaj výraznejšie. V zákrutách je však cítiť hmotnosť vyššiu až o 80 kíl. Jedna-päťka točí skoro 8000 otáčok, ale dvojliter sa kľudne uspokojí so šiestimi tisíckami.

Na stanovenej trati bol dvojliter rýchlejší o 3,5 sekundy. Lenže dvojliter mal pri teste aj balík Sport s tuhšími tlmičmi Bilstein, ktoré síce zlepšujú čas na okruhu, ale v bežnej premávke môžu byť, podla Steva, menej príjemné.

Lenže nie vždy treba počúvať to, čo hovoria britskí novinári. Napríklad pri predbiehaní dvojliter určite oceníte viac ako malý motorček.

12188016_1487757881527066_8310457780897536724_o

Náš čitateľ bol skúsiť MX-5 s dvojlitrom a poskytol pár postrehov:

– ako jasná voľba je červená Red Soul, MX-5 pristane najviac. Potom možno biela a s veľkým odstupom ostatné farby,

– chcelo by to inú koncovku výfuku, tie trubky sa ku zadku nehodia,

– možno by sa MX-5 ND hodili kratšie pružiny, lebo medzera medzi kolesom a blatníkom je snáď väčšia ako na modeli NC,

– interiér je, znova pri porovnaní s NC, úplne iným svetom, je parádny!

– so strechou vyzerá ND lepšie ako NC s hardtopom.

Jazda bola krátka a decentná vzhľadom na najazdený jeden kilometer pri začiatku jazdy.

– keby sa nevyrábali sedadlá Recaro v ND, tak by som ho asi nechcel, lebo v štandardných sedadlách sa sedí vyššie než v NC s Recarami. V štandardných sedadlách som si pripadal ako na bydle, alebo ako v hothatchi, čiže podobne ako v autobuse. V Recarách NC sa cítim viac utopený, čo mi viac vyhovuje. Štandardné sedadlá sú pre mňa hlavne kvôli výške sedenia veľkým sklamaním, aj keď väčšina smrteľníkov bude posed považovať za naozaj nízky,

– vďaka výrazným predným blatníkom a vyššiemu sedeniu vidno prekvapivo veľkú časť predku karosérie a blatníky skoro celé, čo je fajn,

– radenie je krátke, kovové, ale možno trochu ľahké, teda v porovnaní s MX-5 NC,

– pri riadení by mohol mať volant väčší odpor, ale z elektronického posilňovača som mal väčší strach (toto je pri NC lepšie nastavené),

– zvuk pri naštartovaní je výborný, ale pri jazde je bohužiaľ horší. To treba brať s rezervou, lebo som auto točil do 3500 otáčok,

– ťah je určite omnoho lepší ako pri dvojlitrovom NCčku.

Za postrehy ďakujeme Mojitovi