Japonci ukázali nový model CX-30. Je to crossover, to je jasné už podľa označenia. Ten názov nám však akosi nesedí do zavedeného systému. Veď keď je medzi CX-3 a CX-5, tak logické je iné číslo, jednociferné, však?
Mazda má na nové označenie dôvod. A je celkom jednoduchý. Jednoduchý dôvod na zložitejšie systémy čísel. Mazda CX-4 už existuje, ale nenájdete ju v európskych cenníkoch. Ani v amerických. Predáva sa v Číne. A je to kupé-SUV, ktoré je postavené na báze CX-5.
Takže CX-30 je nový model, ktorý sa ale štýlom radí do súčasnej produkcie automobilky. Predok je taký ako by ste čakali, ale nie je stále nudný. Len niektorí menej pozorní okoloidúci budú mať problém s reálnou identifikáciou.
CX-30 bude mať dĺžku 4,4 metra, z čoho rázvor bude 2 655 milimetrov. To znamená, že pasažieri vzadu budú mať o dôvod menej na frfľanie. Tí vpredu budú mať pred očami klasickú jednoduchosť Mázd so zachovanou klimatizáciou a kolieskom na ovládanie informačno-zábavného systému.
Pohon modelu budú mať na starosti agregáty plniace normu Euro 6d-TEMP. A nebudú len benzínové, ale aj naftové. Práve tie benzínové budú mať doplnok vo forme elektromotora a batérie. Budú mild-hybridmi. Ani nie úplne hybridmi, ale tak trochu.
Automobilka dá pod kapotu CX-30 aj motor Skyactiv-X, ktorý predstavila v novej trojke. Vraj kombinuje výhody benzínového a naftového motora. Sme na tento agregát naozaj zvedaví.