Jasné, je snom mnohých mladých samcov s gélom vo vlasoch naháňajúcich loptu. Tí ale skôr zvolia BMW X6M ako praktickejšiu alternatívu X5M. Obe sú však dosť zbytočné. Avšak v USA je obrovský trh, ktorý si práve takéto previnenia voči M GmbH žiada. Veď M na SUV? Akože, dvojité Vé, Té, eF.
Ak by modely neboli úspešné, tak by asi neprišla druhá generácia. Tá je však tu, teda tam. A bude. Konkrétne v Los Angeles na autosalóne zažijú obaja premotorovaní obri svoj debut. Spredu sa na seba podobajú. Majú rovnako tvarovaný nárazník vyžarujúci viac agresie ako tetovanie na tvári Mika Tysona. Zmena nárazníka si vyžiadala aj úpravu masky a nové prahy. Ani vzadu sa nešetrilo. Obrovský nárazník s rôznymi zásekmi má výrazný difúzor a štyri koncovky výfuku. X5M aj X6M sa dostávajú na trh s dvadsiatkami, za príplatok dvadsaťjednotkami. Nie, nie je reč o spolujazdkyni, ale o diskoch obutých do pneu Michelin Pilot Super Sport UHP.
Aj vnútro prešlo samozrejme prerodom k športovej charakteristike. Vidno to na sedadlách čalúnených kožou Merino, alcantarovom strope, koženej prístrojovke a tiež na volante s logom M.
Dosiaľ sme preberali len kozmetické srandičky. Ale to zásadné je pod kapotou. Agregát 4,4 V8 twin-turbo spotrebuje v kombinovanom cykle 11,1 litra benzínu na sto kilometrov, čo je o 20 percent menej ako predtým. A tiež o rovnakú relatívnu hodnotu klesli emisie, konkrétne na 258 gramov CO2 na kilometer. To však nie sú údaje, ktoré hľadáte. Agregát pumpuje 423 kW (575 k) a 750 Nm. Stovka je na tacho za 4,2 sekundy bez ohľadu, či máte X5M, alebo X6M.
X5M má konkurovať zatiaľ najvýkonnejšiemu Porsche Cayenne Turbo s 382 kW (525 k) a Mercedesu ML63 AMG s 386 kW (525 k). Výkonom ich oboch deklasuje. Uvidíme, s čím príde Bentley s novým SUV a čo spraví Porsche s Cayenne Turbo S.
One thought to “Mastodonti s označením M od BMW prichádzajú”
Comments are closed.