Po skončení spolupráce na poli úžitkových vozidiel medzi Volkswagenom a Mercedesom sa to nového modelu vrhol rýchlejšie Volkswagen. Nový Crafter je rovnako variabilný ako bol doteraz, ponúka širokú škálu motorov a bude sa vyrábať v novej fabrike.
Len čo s veľkou kapacitou novej továrne? Keď už Mercedes nehrozí? A keď poľské antikorózne nátery vydržia viac ako tie španielske? Treba nového partnera. Logicky to môže byť práve MAN, či Scania, lebo VW vlastní v oboch kontrolný balík. Rozhodnutie padlo na nemeckého výrobcu.
Nový MAN TGE bude, v podstate, rovnakým autom ako Volkswagen Crafter, len s inými znakmi. Možno dokonca hranaté znaky sedia hranatej karosérii viac ako kruhové. Najväčšou zmenou je predná maska a logo vzadu. Vnútri sa dajú autá rozoznať len pohľadom na volant.
Nový model v neprebádaných vodách pre MAN bude mať pod kapotou dvojlitrový naftový motor so škálou výkonov od 75 kW (102 k) až po 130 kW (177 k). To znamená, že presne to, čo ponúka nový Crafter. Okrem pohonu prednej nápravy bude v zásobe pohon zadnej, alebo štvorkolka. A manuál so šiestimi stupňami ľahko, za peniaze, môže nahradiť osemstupňový automat.
MAN TGE bude zaujímavá alternatíva pre tých, čo majú kamióny značky. A tiež sa hovorí, že medzi nákladnými vozidlami patrí k tým najspoľahlivejším, čo by mohlo potiahnuť hore aj reputáciu Crafteru. TGE sa bude predávať v celej Európe, ale dostane sa aj na americké trhy. Možno si nikto nevšimne, že to je len rebrandovaný naftový Volkswagen.