Lexus RX stojí od 69 900 €, má bohatú základnú výbavu

Nový Lexus RX je v poradí piata generácia úspešného modelu, ktorá pomáha spopularizovať sekciu prémiových SUV. O svoje prvenstvo v roku 1998 sa však trošku bije s Mercedesom ML. V Európe bol Mercedes skôr, ale celosvetovo sa prvenstvo pripisuje práve japonskému modelu. Aktuálne je možné si novinku piatej generácie predobjednať a prvé dodávky začnú začiatkom budúceho roka.

Základnou verziou za spomenutých 69 900 € je RX350h, čo znamená, že už základ bude hybridný a samostatné benzínové motory v ponuke jednoducho nebudú. Tento model využíva systém, ktorý priniesla automobilka Toyota v modeli Highlander, pričom má výkon 180 kW (245 k), na stovku zrýchli za 8 sekúnd, podobne ako kedysi RX450h štvrtej generácie, a očakáva sa priemerná spotreba v rozmedzí 6,3 až 6,7 litra benzínu na 100 km. Tento model využíva prevodovku e-CVT a štandardný systém pohonu e-four, ktorý využíva elektromotor na roztáčanie kolies zadnej nápravy. Na toto sme už pri Toyote a Lexuse zvyknutí. Základná výbava Elegance ponúkne 19-palcové zliatinové disky, ale aj základné LEDkové svetlá s automatickým prepínaním diaľkových. Taktiež ponúkne aj 14,1-palcový displej s novým informačno-zábavným systémom MM21, ktorý využíva cloudovú navigáciu. Vyššími stupňami budú výbavy Business, Prestige a Executive.

Rovnaký štart má aj prvý plug-in hybridný Lexus RX, ktorý nesie označenie RX450h+. Má výkon 225 kW (306 k) a základná cena je o 10 000 € vyššia ako pri full hybride a na nabitie batérie s kapacitou 18,1 kWh dokáže prejsť až 65 kilometrov. Tieto veličiny sú známe už z menšieho modelu NX, s ktorým RX zdieľa rovnaký dizajnový jazyk a štýl. Ten je viditeľný najmä v zadnej časti pri spojených svetlometoch a absencii loga. Miesto neho je na veku batožinového priestoru iba nápis.

Za 94 900 € bude v ponuke model F-Sport Performance vo verzii RX500h. Práve táto možnosť je najzaujímavejšia zo všetkých a aj najvýkonnejšia. Lexus prichádza s novou generáciou hybridu, ktorý využíva 2,4-litrový štvorvalec s prepĺňaním a šesťstupňovú automatickú prevodovku. Je to úplné prvenstvo nielen v prepĺňaní, ale aj v použitej prevodovke, v rámci Toyoty. Novinka s vysokým výkonom až 273 kW (371 k) dokáže na stovku vyšprintovať za 5,9 sekundy a veľmi jej pritom pomáha systém Direct4 prevzatý z elektrického modelu automobilky. Ten zabezpečuje lepšie rozdelenie krútiaceho momentu a stále využíva na pohon zadnej nápravy výhradne elektrickú energiu.

Vyššie stupne výbavy ponúknu aj adaptívne LED svetlá s označením Blade Scan a tiež disky s priemerom 21 palcov. Vo výbave bude aj systém bezpečnostných prvkov, ktorý nielen pomôže pri predbiehacom manévri, ale aj pri detekcii prekážok pred vozidlom, ktoré ešte vodič nemôže vidieť, či asistent pri vystupovaní, podobne ako to má model NX vďaka kľučkám s pevnými ukotveniami a iba elektronickým otváraním.

Ako som spomenul, novinka sa na náš trh dostane začiatkom roka a prvé kusy na Slovensku uvidia zákazníci teraz na roadshow, ale na prelome rokov už bude možné s nimi aj jazdiť. Dovtedy je ešte v ponuke dopredajová verzia štvrtej generácie, ktorá má bohatú výbavu a s benzínovým motorom začína na akčnej sume 49 900 €. Šesťvalcový Hybrid RX450h stojí o 10 000 € viac, v dopredaji. Ak ich chcete, tak by ste sa mali poponáhľať.