Lexus uviedol svoju piatu generáciu modelu RX, ktorý mu otvoril dvere v ponuke SUV už pred pár mesiacmi. Teraz je však prvý kus na Slovensku a vyzerá famózne. Bol som si ho pozrieť v peknej modrej farbe, výbave F-Sport a konkrétne verzii RX500h, čo však nie je veľmi relevantné, lebo prezentácia bola len statická.
Nový Lexus RX je veľkostne taký ako predchodca, ale aj napriek tomu má, vďaka novej platforme, o 6 cm väčší rázvor. Neubudlo ani z kufra, ktorý ma ešte väčší objem vďaka optimalizácii a použitiu kratšej prednej kapoty. Veď pod ňu netreba dávať motor so 6 valcami.
Nech je veľkosť stále rovnaká, nová generácia RX pôsobí omnoho kompaktnejšie aj kvôli inak stavanej línii boku. Odkazy na predchodcu piata generácia plne rešpektuje a vidno ich napríklad na poslednom stĺpiku karosérie, kde je tá klasická dizajnová interpretácia okien ako sme boli zvyknutí doteraz. Aj vpredu je masívna predná maska v tvare vretena, alebo presýpacích hodín, podľa preferencií, ale teraz pôsobí znova o niečo zaujímavejšie. V prípade výbavy F-Sport má totiž vrchnú časť vo farbe karosérie a len toto vytvára dojem agresívnej tváre.
Predné svetlá sú vybavené Full LED systémom s možnosťou adaptívnych lúčov na osvetlenie zákrut a na ochranu okolitých vozidiel pred oslnením. Vzadu sú svetlá v tvare podobnom predchodcovi, akurát spojené svetelným pásom a ich rozloženie je trochu zmenené. Pri zapnutí vyzerajú perfektne a poskytujú aj akési podčiarknutie názvu modelu, keďže v zadnej časti absentuje logo výrobcu.
Interiér zaznamenal tiež obrovský krok vpred, už tu nie sú žiadne dotykové plochy a joysticky mimo dotykového displeja. Aj ten sa zmenil. Má uhlopriečku 14,1 palca čo je toľko koľko majú vaše notebooky, ak nemáte 15,6 palcovú uhlopriečku a ovládanie je omnoho jednoduchšie. Pre vodičom je druhý displej, ktorý nahradzuje doteraz čiastočne analógové okrúhle ukazovatele. Pocit z interiéru je naozaj výborný a naozaj dýcha kvalitou. Nedá sa mu vlastne nič vytknúť a viac sa k nemu budem vyjadrovať v teste Lexusu NX už o pár dní. Tam poviem viac aj o šialených kľučkách a ešte extrémnejšiemu volantu s dotykovými plochami skrytými za tradičnými tlačidlami.
Nový Lexus RX má prvýkrát nielen plugin Hybrid vo verzii RX450h+, ale tiež odišiel od použitia 6-valcov. Má iba štvorvalce a to aj pre najvýkonnejšiu verziu RX500h, ktorá bola prezentovaná v statickej prezentácii. Tá má 273 kW (371 k) a 645 Nm. Na stovku sa dostane za 5,9 s a výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,5 litra benzínu na 100 kilometrov.
Automobilka tiež oznámila, že nové RX bude poznať svoje ceny už v priebehu mesiaca september a na slovenský trh za prvé kusy dostanú začiatkom budúceho roka.