Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. Lexus vzal niečo, čo je osvedčené a úspešné a pretavil do novinky vo svojom portfóliu, ktorá začne na cestách fungovať už začiatkom budúceho roka. Nový Lexus LBX bude malým crossoverom, ktorý si vzal ako základ Toyotu Yaris Cross. To predurčuje nielen samotnú veľkosť, ale aj systém pohonu.
V prvom rade treba vedieť, že automobilka postavila svoj nový model na globálnej architektúre, ktorú využíva aj Toyota, čo vôbec nie je prekvapením, keďže toto auto je spriaznené s spomenutým malým modelom. Yaris Cross teda dodal nielen rázvor 2 580 mm, ale najmä systém pohonu. V štandardnej konfigurácii bude LBX s pohonom prednej nápravy, ktorú bude roztáčať 1,5-litrový spaľovací motor kombinovaný s elektromotorom pre celkový výkon 100 kW (136 k). Krútiaci moment je 185 Nm a vozidlo využíva, v zadnej časti, nápravu s vlečnými ramenami a torznou tyčou. Ak si priplatíte za štvorkolku, kde je na zadnej náprave elektrický motor, tak sa zmení aj samotný druh nápravy. Už bude viacprvková, čo ale trochu obmedzí batožinový priestor s pôvodným objemom 332 litrov. Tak, či onak sa Yaris Cross prezlečený do kabátu Lexus LBX dostane na stovku za 9,2 s.
Tvarovo je nový model presne tým, čo by sme mohli všetci očakávať. Má klasické línie prednej časti s masívnou maskou, ale už na ten nový štýl, ktorý prezentujú modely NX a RX. Zadná časť zase predvádza prepojené svetlomety, a rovnaký prístup ako zvonka sa dostal aj do interiéru. Interiér znova evokuje väčšie modely, pričom pred vodičom je panel s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý môže byť doplnený o head-up displej. Druhý displej s uhlopriečkou 9,8 palca využíva najnovšiu verziu informačno-zábavného systému schopného zrkadliť nielen Apple CarPlay, ale aj Android Auto.
Lexus tak prechádza do nových vôd. Nový model má nahradiť už chvíľu v histórii zabudnutý hatchback CT, ktorý vtedy vznikol ako alternatíva ku Priusu. O aute sa dá teda povedať, že vyzerá výborne a ponúka aj zaujímavú priestorovú hru v interiéri. Dokáže tiež ponúknuť možnosť ťahania prívesu s hmotnosťou až 750 kg. Pritom LBX bude jedným z mála vozidiel tejto veľkosti na trhu. Ešte môžeme rátať, že by mohol konkurovať Audi Q2, ale to už nemá žiadnu relevanciu. Skôr by sa ako konkurent mohol javiť luxusný kus niektorého z mainstreamových vozidiel. Škoda Kamiq Laurin&Klement neexistuje, takisto neexistuje ani Seat Arona s luxusnou výbavou. Je to teda iba pod taktovkou Fordu Puma Vignale.