Lamborghini Urus s tromi dverami od Mansory nevyzerá úplne zle (Venatus Coupe Evo C)

Mansory šokuje. Toto je typický titulok, ktorý sa objavuje všade. Šokuje aj teraz, ale tie šialené tvary majú celkom zmysel. Pri úprave Lamborghini Urus sú relatívne vhodnou voľbou. Avšak úprava Venatus Evo S nie je jedinou alternatívou v aktuálnej ponuke. Mansory totiž prišiel s niečím ešte extrémnejším. Netýka sa to bodykitu, ale výrazného zásahu do karosérie samotnej.

Úpravca Mansory predstavil Urus s tromi dverami, alebo ako kupé. Normálny plán dedinského tunera by bol zavariť zadné dvere, pregitovať, prebrúsiť, nalakovať, hotovo. Firma Mansory však zvolila tú ťažšiu cestu a upravila celý skelet karosérie. Stredový stĺpik, čiže ten s označením B, posunula o 20 cm dozadu, čím zmenšila bočnú plochu pred zadným kolesom. Bolo však nutné použiť rozdelené bočné okno vzadu, čo je asi najmenej lichotivý detail na celom vozidle. Jedine, že by sa tá predná časť okna otvárala. Vtedy by to bol brutálny dizajnérsky čin.

Rovnakou zmenou ako prešiel rozmer medzi stĺpikom A a stĺpikom B prešli aj bočné dvere. Tie majú tiež o 20 cm viac a prinášajú štylisticky ladiaci prvok v tvare písmena Y. To však nie je všetko, čo v Mansory s Urusom spravili. Venatus Coupe Evo C prichádza aj s rovnakými doplnkami karosérie ako má štvordverová verzia. Má teda masívne rozšírenie zadnej nápravy a zadných blatníkov a tiež extrémne karbónové doplnky nielen v zadnej časti v oblasti krídla, difúzoru, nadstavcov tretieho stĺpika, ale aj vpredu, kde je z Forged Carbonu aj kapota a časť nárazníka, toho predného.

Mansory dokáže aj uletené interiéry. Veď základ je síce štvordverový, ale na reálne fungovanie s trojdverovým autom, či skôr dvojdverovým, potrebuje Urus prestavaný na Venatus Coupe Evo C aj sklápateľné predné sedadlá, aby sa na zadné sedadlá dalo vôbec dostať. Predĺženie dverí o 20 cm rozhodne nie je tým rozhodujúcim faktorom. Keď už Mansory vyriešilo preklápanie, tak si vzalo na paškál čalúnenie. Prichádza teda s tyrkysovomodrou farbou kože a alcantary, ktorá je doplnená o bielu niť na miestach prešívania. Niektoré plochy sú zase čierne, aby nebol interiér úplne jednotvárny.

Venatus Coupe Evo C prichádza aj so zmeneným motorom, čo sa asi dalo čakať. Veď má základ v podobne nazvanom modeli, ktorý už na trhu figuruje o niečo dlhšie. Tento model má stále osemvalcový štvorliter s dvomi turbami, osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých 4 kolies. Len výkon ako si poskočil a zo sériových 478 kW (650 k) sa dostal na masívnych 663 kW a tým pádom 900 koní. Krútiaci moment je rovnako šialených 1100 Nm a aj vďaka nemu dokáže Venatus Coupe Evo C vybehnúť na stovku za 2,9 sekundy. Zaujímavá je aj maximálna rýchlosť, ktorá je až 320 km/h, čiže o 10 km/h viac ako má sériový Urus.

Úpravca tradične neoznámil cenové pomery nového diela, ale môžeme odhadovať, že sa ľahko dostane nad 750 000 €, lebo základný stavebný bod, štandardný Urus, stojí viac ako 200 000 €. Mansory si je úspechom modelu tak isté, že prinesie na trh až 8 kusov tejto špeciality. Predpokladáme, že už každý jeden kus pozná svojho majiteľa a má zloženú zálohu.